Upphittad hund

Sv: Upphittad hund

Vi hittade en hund en morgon och ringde lokalradion och det var lyckat. Ägaren kom och hämtade hunden som sprungit långt och var uttröttad. En mycket rörd ägare som kom med tårta till oss.

Sv: Upphittad hund

Hade det varit dagtid så vore det inga problem att vare sig lämna hunden till polisen, hitta chipläsare för identifiering eller för den delen börja knacka dörr i närområdet.

Problemet här var att det var så sent på kvällen att de allra flesta sov.

Så här lite i efterhand (och utan att själv ha behövt torka piss i hela huset) så känner jag att det är rätt bra att polisen inte prioriterar omhändertagna hundar, en helgkväll när de redan är kort om resurser. Bättre då att de finns till hands för fall som verkligen behöver polisiär insats!

/Migo

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 273
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Igen och igen händer det. Vad kan man göra? Började morgonen med en promenad på vår vackra skogskyrkogård här i området( hundar...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 396
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Sitter och funderar på vart hjälpsamheten i samhället har tagit vägen!? För ca 10 år sedan kom en hund springandes över åkrarna hemma...
Svar
11
· Visningar
1 946
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund Behöver skriva av mig och få höra lite fler synpunkter från er hundägare, då jag fick en väldigt oväntad kommentar vad gäller min natt...
2
Svar
26
· Visningar
2 922
Senast: Bewildered
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka