Sv: Uppgiven

Menar du att vi skulle låtit katten gå runt och ha väldigt ont när han kissar och kissar blod för att det lika gärna kunnat gå över av sig själv? :confused:

Absolut inte men en ordentlig undersökning av katten tycker jag är det minsta man kan begära. Se TantEsters svar.

Den dan nån av mina katter verkligen blir sjuka och behöver antibiotika vill jag inte att bakterierna har blivit resistenta pga slentrianmässig utskrivning.
 
Sv: Uppgiven

Absolut inte men en ordentlig undersökning av katten tycker jag är det minsta man kan begära. Se TantEsters svar.

Den dan nån av mina katter verkligen blir sjuka och behöver antibiotika vill jag inte att bakterierna har blivit resistenta pga slentrianmässig utskrivning.

Ja det var intressant det tant ester skrev. Om det någon gång händer igen ska jag be vet. ta prov först. Förhoppningsvis hinner det isf inte gå så långt som det gjorde med katten vi var in med.

För i vårt fall handlade det om ett akut läkarbesök med en förmodad övergiven katt som visade sig kissa rejält med blod. Nu sviker minnet mig, men undrar om inte antibiotikan skulle ta svullnaden/infektionen (kattbett) han hade i benet också... Ursäkta jag kommer inte ihåg hur det var, men behandlad mot urinvägsinfektionen blev han iallafall utan att ha tagit odling på det.
 
Sv: Uppgiven

När ska blodet i urinen upphöra när katten får penicillin? Under kuren eller efter?
 
Sv: Uppgiven

När min hade blod i urinen, sade de att förbättringen skulle synas snabbt, inom ett par dagar. Vilket det också gjorde...

Kanske bäst att ta din katt till klinik?
 
Sv: Uppgiven

En bakteriell infektion ger sig snabbt med rätt insatt antibiotika. Vad jag förstår har din katts urin inte undersökts ordentligt? Det kan ju röra sig om kristaller, urinsten, eller en stressreaktion som kräver en helt annan behandling. Kontakta veterinär igen och "kräv" en urinundersökning!
 
Sv: Uppgiven

Katten har inte blött på en vecka nu och har fått specialtorrfoder som hon ska äta ett par månader. Royal canin Urinary.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 394
Övr. Katt Izze är nu inne på sin 3:e antibiotikabehandling mot detta otyg! Försöker ta det hela lite "kort" Fick det bekräftat just före...
Svar
5
· Visningar
5 894
Senast: plymen
·
V
Övr. Katt Är det normalt att hankatter är elaka mot honkatter? Jag trodde grabbarna skulle vara antingen underlägsna töserna, eller...
Svar
7
· Visningar
1 658
Senast: veronican
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp