N
Nalle Puh
Har nyss blivit med en ny häst, ett 6 årigt sto som helt saknar uppfostran... Min gamla häst är ju mer som en hund och följer mig hur som helst och flyttar sig lätt för mig, och så vill jag att min nya också ska bli, så hur gör jag? Hon kan gå över mig och dra iväg från mig och är besvärlig att hålla upp hovarna på. Hon verkar vara en genomsnäll häst, så jag tror att hon helt enkelt är väldigt ouppfostrad... Hur ska jag göra för att få henne mer respektfull? Har försökt börja med att flytta henne omkring i boxen, oftast får jag trycka henne med händer och kropp åt det håll jag vill hon ska flytta sig... Med min gamla häst så är det bara att sträcka upp sig lite och gå mot honom så flyttar han sig, men min nya reagerar inte alls...
Jag skulle bli jätteglad om någon kunde ge mig tips på bra övningar och hur jag ska vara mot henne! Tidigare har hon gått som fölsto och bara varit sutten på, så innan vi går vidare till inkörning och inridning så vill jag gärna att vi har rett ut det här med ledarskapet och respekten mellan oss. Jag tar tacksamt emot alla svar!!!
Jag skulle bli jätteglad om någon kunde ge mig tips på bra övningar och hur jag ska vara mot henne! Tidigare har hon gått som fölsto och bara varit sutten på, så innan vi går vidare till inkörning och inridning så vill jag gärna att vi har rett ut det här med ledarskapet och respekten mellan oss. Jag tar tacksamt emot alla svar!!!