Uppfostran av föl

Thera

Trådstartare
Min lille Alioth blir 1 vecka imorgon. Han är otroligt social och älskar att bli klappad och gosad med. Problemet är att han blir lite väl social ibland. Sitter man och gosar med honom vill han gärna kliva upp i knäet och kommer med höga framben. Han tycker också om att vara och nafsa och tugga lite överallt.

Frågan är hur man uppfostrar ett så pass ungt föl? Vi puttar bort honom när han blir för närgången, men samtidigt är han så pass ung än att man inte vill vara för hård heller.

Hur gör ni andra med busiga föl?

Sv: Uppfostran av föl

Jag har gjort ungefär som du.. Vänligt, men bestämt "skuffat" undan fölet och sagt nej, med bestämd röst.. :idea: När jag tänker efter, så uppfostrar jag mina valpar och föl ganska likt.. :rofl: (till en början i alla fall) :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska precis kliva in i vuxenvärlden och mitt liv är redan helt förstört. Jag har inte klarat skolan då jag har grav social ångest...
Svar
9
· Visningar
1 325
Senast: Vinur
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
4 031
Senast: Nirvana
·
Övr. Katt Jag har funderat på detta ett tag och tänkte att ni kanske kan hjälpa mig att bolla lite tankar! Jag köpte min katt Charlie från ett...
Svar
10
· Visningar
1 764
Senast: Bufera
·
Hundavel & Ras Jag gjorde ett impulsköp i höstas, som jag tyvärr ångrar bittert. En mops. Jag har alltid haft fördomar om folk som köper och...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
20 438
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar