Uppfödningsfråga

M

metropxx

Jag undrar, jag har en raskatt,hona, som har stamtavla och är reggad i sverak.
Om jag vill avla med henne och då vill att hennes ungar ska ha stamtavla, måste hanen också vara reggad i sverak eller kan den ha stamtavla och vara reggad i ett annat förbund (ex idp)?

Sv: Uppfödningsfråga

Den får vara reggad i vilket annat förbund som helst, bara den är reggad :)
Och den måste följa sveraks regler. Vissa förbund kräver inte id-märkning, men för att få användas i avel där ungarna ska reggas i sverak så måste han vara det. T.ex. Och du måste vara medlem i en klubb inom samma förbund som du reggar ungarna i, samt ha honan reggad där. Om du vill regga ungarna i IDP så måste du flytta över honan dit först. Hanens ägare måste dock inte vara medlem någonstans.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
337
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
652
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
186
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 895
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar