Zqathan
Trådstartare
Det finns mängder med trådar med tips på trevliga kall namn.
Men ingen för uppfödare som vill ha lite tips på ovanliga, roliga stamtavle namn.
Jag är svag för uppfödare som har Svenska namn typ:
Skedas Fnissiga Fifi och dyl.
Tycker också det är häftigt med uppfödare som har en linje på sina namn som tex Hjoho`s som döper alla sina valpar på HJ.
Eller tex Bazzakull som är en ”sprit kennel” och döper alla sina efter sprit namn.
Eller Emmalunda som har blomster namn #älskar namnet lilla ogräs#
Finns massor med exempel på detta.
Eller de uppfödare som har tema på kullarna typ en med bil namn, nästa kull med blomnamn och en tredje med sprit osv.
Kan vara kul namn på engelska också givetvis, som tex:
Wildxeal Halleluja Moment
Däremot tycker jag det är urtrist med dom som bara har A på första kullen B på andra och så vidare, utan någon störe fantasi när det gäller namnen...
Ja kom med exempel nu!
Men ingen för uppfödare som vill ha lite tips på ovanliga, roliga stamtavle namn.
Jag är svag för uppfödare som har Svenska namn typ:
Skedas Fnissiga Fifi och dyl.
Tycker också det är häftigt med uppfödare som har en linje på sina namn som tex Hjoho`s som döper alla sina valpar på HJ.
Eller tex Bazzakull som är en ”sprit kennel” och döper alla sina efter sprit namn.
Eller Emmalunda som har blomster namn #älskar namnet lilla ogräs#
Finns massor med exempel på detta.
Eller de uppfödare som har tema på kullarna typ en med bil namn, nästa kull med blomnamn och en tredje med sprit osv.
Kan vara kul namn på engelska också givetvis, som tex:
Wildxeal Halleluja Moment
Däremot tycker jag det är urtrist med dom som bara har A på första kullen B på andra och så vidare, utan någon störe fantasi när det gäller namnen...
Ja kom med exempel nu!