Uppfödare- Avdrag för avelstik!!

L

liten82

Man pratar ju om att göra avdrag på inkomsten av valparna, vad får man göra avdrag på?
Inköp av tiken? Mat för tiken från valp-ålder?
Medlems-utgifter och anmälningsavgifter i tävlingar/utställningar?

Jag antar att det krävs kvitton för att göra avdrag?

Tänkte, jag har ju en tik hemma på ett år, hon är verkligen kanontrevlig mentalt och får förhoppningsvis vara frisk.
(är inte Mh-testad eller röntgad ännu).
OM jag nån gång i framtiden bor och jobbar under såna förhållanden att jag har möjlighet att ta valpar så är det nog inte helt omöjligt att jag gör det.
Ska man då spara alla kvitton i en "utifall-mapp" redan nu?

Sv: Uppfödare- Avdrag för avelstik!!

Du kan få göra avdrag för allt det där så kopiera och spara alla kvitton (texten på vanliga kassaapparatskvitton bleknar med tiden, därför är det bra att kopiera dem).

Sv: Uppfödare- Avdrag för avelstik!!

Du kan få göra avdrag för allt det där så kopiera och spara alla kvitton (texten på vanliga kassaapparatskvitton bleknar med tiden, därför är det bra att kopiera dem).

Ååå, då ska jag göra det :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 544
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 959
Senast: linnsan
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 082
Senast: machafuko
·
R
Hundavel & Ras Skriver under anonymt nick för att inte råka hänga ut någon.. Jag har köpt en tik för avel. Rasen är av liten vallhundstyp som ska...
Svar
14
· Visningar
2 881

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka