uppdelning av manen?

Osterang

Trådstartare
Hur brukar ni göra när ni ska dela upp manen på båda sidor?
Flätar ni eller gör ni på något annat sätt?

Sv: uppdelning av manen?

man kan också bara göra tofsar det funkar nästan bättre efterssom manen ligger där den ska när man släpper ut den sen och inte är ett ensa stort afro krull.

Sv: uppdelning av manen?

Jag låter manen falla över av sig självt. Tycker de är lite charmigt när de är mycket på ena sidan och knappt något på andra. Men att fläta är att rekomendera. Fläta och blöta. å så har man den flätan och blöter den regelbundet i ca en vecka. Man får oftast fläta om den. Sen vattenkammar man ut den efter 1 vecka. Så ska manen ligga där.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Någon som sitter på en toppen-tutorial eller det ultimata knepet för att göra inbakade flätor? Skulle så gärna vilja kunna göra både en...
Svar
10
· Visningar
488
Senast: mysboll
·
Utrustning Min ena häst har halstäcke på sig under största delen av vintern. Tyvärr skaver halsen av honom halva manen, detta gäller oavsett märke...
Svar
10
· Visningar
762
Senast: Marita73
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
771
Senast: Tilly_85
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
678
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka