Skor har jag hittat helt perfekta för deras tassa och även täcken. Men overall är svårt. Har som sagt en overall i softshell med foder från Rukka men Alvin är så liten och det är han som fryser mest, han är så liten. Enligt veterinären har jag fått upp honom i normalvikt och att han är perfekt men han är ändå tanig och med åldern har han tappat muskler och fryser mer. Milou är mindre frusen fast han är den nakna men han är ett muskelknippe och ung.Då får du köpa vinthundskläder till dem
Själv kör jag med varmfodrade vinteroveraller från Rukka, men även overallerna från Paikka sitter riktigt bra eftersom de är så ställbara. Kanske t.o.m. att Paikka sitter bättre, men jag tror att Rukka är något varmare. Rukka har även varmfodrade softshellskor som är kanon för hundarna, inte vattentäta, så de går inte att använda i tex slask, men just när det blir såhär kallt och torrt ute, då är de kanonbra. Sedan kan man ju också ha en fleecemössa till hundarna, någon tröja under täcket osv. Lager på lager fungerar lika bra för dem som för oss.
Som tur är har vi få dagar med sådan här kyla.
Jag vet inte vad för overall jag vill ha, ett under täcken eller ett som kan användas ensamt. Vilket material, om det ska vara vattentätt och vindtätt och hur breda benen är för jag behöver olika stora till dom, dom är exakt lika långa och höga men helt olika i kroppen. Dom är 34 cm höga och ca 40 cm långa så storlek 40 brukar vara perfekt. Men Alvins måste vara smalare runt magen också utöver smalare ben. Och det ska gå att ta på den lätt, den jag har nu är ett stort projekt och nästan omöjligt.
Ja ni ser, det är ju nästan omöjligt.
@Red_Chili Jag vill titta i den där affären du länkade till en annan gång, handlade två täcken då men kommer inte ihåg vad affären heter?