Har du varit på sjukhuset? Man brukar behandla med ortos i 6 veckor för att stabilisera knäskålen, sedan rehab. Min fru drog knäskålen ur led i vintras efter ett fall. Röntgades och gjorde MR för att utesluta andra skador som kan komma samtidigt, sedan ortos.Semestern har inte alls gått som tänkt. För en vecka sedan smällde damen in i min knäskål som for ur led, fick tillbaka det först efter 1,5 timme. Har inneburit smärta, svullnad och kryckor - något som inte är särskilt förenligt med en ung brukshund Har försökt göra mitt bästa med att köra kongsök med henne men märks tydligt hur understimulerad hon är, mycket skall för att hon är uttråkad. Igår gick knäskålen ur led igen men hoppade tillbaka direkt, men känns väldigt tungt med det bakslaget. Sambon gör sitt bästa med att aktivera henne men fröken är inte alltid så enkel att ha att göra med, speciellt inte när sambon måste ta allt annat i hushållet också eftersom jag går på kryckor. Hade varit så mycket enklare om hon var en lite enklare typ av hund, hon är ju inte någon man lämnar bort till vem som helst och de få jag hade kunnat tänka mig är på semester. Hoppas den här läkningen går snabbt, annars blir jag nog vräkt pga skällande hund i lägenhet