uppdatering på 2003:orna

Nebraska

Trådstartare
Hur går det för er?Dagistiden är ju förbi,och de har börjat gå den hårda skolan.
Har ni premieloppat?
/Lines-som idag spängt 1.30vallen med goood marginal :cool:

Sv: uppdatering på 2003:orna

Snyggt jobbat.....blir spännande att följa fortsättningen.

jag har 3 st tvååringar som passhästar. dom två hingstarna ska gå premie på måndag, blir spännande. Stoet är endast kört i ca 2 månader, så där är det bara grundträning som gäller.

Provlopp på unga damen nästa onsdag... så får vi se sen....

mycket väl tömkörd... :angel:
och har just rasat in i en växtperiod, han var 1,53 när jag köpte honom i mars och är nu ca 1,57.....det tycker jag att jag kan skylla på i minst två veckor till! Premie blir det inget för oss....men han verkar travsäker, så start som treåring hoppas jag innerligt på!

Grattis :) .Alltid spännande med unghästar första gången det blir "allvar" .

tack! jo, var väldigt orolig över min buse, då han har ett :devil: humör och det regnade... han har dessutom nyligen bestämt att han ska gå med vanlig spärrgimma och inte pullar längre, jag drog väl den lite hårt för hans smak nån gång... :crazy: Men han hamnade så instängt så han hann inte ens fundera på att springa ut... :o Den andre visade sin gamla stänkrädsla, men gick bra.

tack! jo, var väldigt orolig över min buse, då han har ett :devil: humör och det regnade... han har dessutom nyligen bestämt att han ska gå med vanlig spärrgimma och inte pullar längre, jag drog väl den lite hårt för hans smak nån gång... :crazy: Men han hamnade så instängt så han hann inte ens fundera på att springa ut... :o Den andre visade sin gamla stänkrädsla, men gick bra.

Min är ganska sent inkörd (januari) och varit väldigt rullig, växt mycket men gick i alla fall 1.40 1640 meter på ett bra sätt förra veckan... Vi trimmar för att klara premie i oktober.

Har tre st och de tränar mellan 30-40. Två av dem är tyvärr dåligt inkörda, :crazy: så det fick vi göra om när de kom... men de knatar på bra. Den ena killen är rejält stor, närmare 1.60,,,, undrar om han aldrig ska sluta växa :confused:
Nu får vi ju se om det blir premie, men det är vårat mål för iår ;)

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 990
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: miumiu
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 328
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 749
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10