Uppdatering om vår älskade Cane!

Sv: Uppdatering om vår älskade Cane!

Men han gör ju det för att hjälpa husse att fånga fisken! :idea: Det där med spö och tjaffs tar ju sån tid och vem har tid att sitta och vänta på fisk när man kan fånga den själv? ;)

Hahahaha, ska hälsa sambon detta. Misstänker att han inte riktigt håller med - jag har varit inne på din linje jag med ... ;)

Vad härligt!
Hur hittades han?

Ja, det är totalt underbart! :love:

Vi fick ett samtal från Seljordspolisen. Vi hade meddelat att vi saknade hund samma dag som Cane försvann. Först fick vi tips på fredagskvällen att han hade setts ca 1 mil ifrån oss, vandrande mot vår kommun. Men, när vi for dit, fanns inte ett spår. Det var dock skönt att få veta att han verkade oskadd.

Som polisen beskrev det, hittades han utanför ett kraftverk (det ligger anslutet till den kraftgata som vi misstänker att han följt, nu i efterkant. En familj hade varit i skogen där och funnit Cane nosande runt bland stigarna där. De meddelade polisen och poliskvinnan som ringde oss, åkte upp för att hämta honom.

Jag är så oerhört tacksam för att människor faktiskt kontaktar polis vid sådana här tillfällen. Annars vet vi faktiskt inte hur det hade slutat. Han var ju långt hemifrån, även om han med stor sannolikhet hade kunnat vandrat tillbaka igen.

men å va underbart för er! jag är verkligen jätte jätteglad för er skull. jag kan inte ens föreställa mig hur oroliga ni måste ha varit. angående De Perfekta Människorna, så bry dig inte om dem. i stort sett allt man gör innebär en liten risk. det är en risk att ge hundarna ben, att köra dem i bilen, att låta dem springa snabbt osv. givetvis ska man undvika att släppa hundarna vind för våg där det finns mycket vilt, men det har ni ju inte gjort. det som skedde var bara ren och skär otur, och jag hoppas att ni aldrig behöver uppleva det igen.

Tack så mycket!

Och tack också för uppmuntrade ord. Det har varit ett virrvarr att trådarna blivit som de blivit och känts lite tungt eftersom jag inte fått möjlighet att svara då de blivit stängda, med all rätt.

Som du säger, allt innebär en risk - och man lär av dessa tillfällena. Efter den här hemska upplevelsen har vi gjort en rad olika ändringar för att underlätta hanteringen samt undvika sådana här episoder.

När vi fann Cane igen, förstod jag verkligen hur vetskapen om att egentligen inte veta, tär på oss människor.

ÅH GALET UNDERBART att ni har funnit honom!!!:bump::D:D:banana:

Har följt tråden och hållit mina tummar hårt för att han skulle komma tillrätta igen.

Gud så skönt att höra att Cane kommit hem... Jag har tänkt så himla mycket på honom och på dig.

BRA skrivet sista inlägg oxå :bow:

Så härligt att läsa att han är hemma igen :love:
Alla historier slutar inte olyckligt :bump:

Tack till er alla!

Vi blev oerhört rörda av allas engagemang. Om jag hade haft nog långa armar hade jag kramat er ifrån Norge, precis här och nu.

KRAM från Cane och Diplomaten

*kl* Toppen att han är hemma igen, verkligen skönt för er!

Jag är en av de som följt tråden om Cane men inte gjort något inlägg.
Vet vad du gått igenom genom egen erfarenhet och vet också lyckan man känner när hunden är återfunnen. Jag har tänkt mycket på er och hoppats varje gång jag gått in på Buke att den här tråden ska finnas här. Äntligen kom den!!! Trots att jag varken känner dig eller Cane är jag glad och :love: att han är tillbaka hos er! Krama om din vän och stryk honom över huvudet från mig.

Cane har fått smek och gos med öronen från dig. :)
Ja, känslan är nästan obeskrivbar när sådant händer. Vid just detta tillfället ville jag inget hellre än att vakna upp ur en dröm.

Flera gånger per natt och varje morgon stegade man upp i hopp om att Cane bara skulle stå där. Och varje gång någon av våra andra hundar lystrade ute i skogen, trodde man att Cane skulle dyka upp. Det var verkligen som att leta efter en nål i en höstack.

Och dessutom är jag oerhört glad att du också fick ett lyckligt slut på din historia!

åh va underbart att höra att han är hemma igen välbehållen. Har missat trådarna om Cane tyvärr men jag vill bara skicka varma kramar från oss. Underbart!!! :-)

Det finns inga perfekta hundägare och att sitta här på ett fourm och hitta på saker som folk verkar gjort som u säger är bara patetiskt. Båda mina hundar har varit på rymmen men kortare stunder och allt gick bra (med taxen gick det bra tack vare att schäfern spårade upp honom) Alla kan göra misstag och jag har oxå trott att min schäfer absolut inte skulle sticka men mycket riktigt missade jag en räv en gång som låg på ett fält och när jakten väl var igång hade jag inte den kontrollen som kunde önskas....

Mvh
Petra, Schäfern Bamse och Taxen Zeke
www.hittadjur.se (som samarbetar med en Norsk djurefterlysningssida)

"Den sanna hundägaren är den som inser att man aldrig blir fullärd" -Citerar min far

Senast ändrad av en moderator:

Gud, så skönt att höra att den här historien slutade lyckligt!!! :laugh: Krama om Cane o ta hand om Er i sommar!!!

=D

Wohoo! Hittade den här tråden först nu och blev såå lättad! Vad skönt att det slutade väl :)

Förlorade min gamlingschäfer för ett par veckor sedan, och ömmade väl därför lite extra för Cane. En stor hemkomstkram från mig till honom! :love:

Oj vad skönt att han är hemma! Har tänkt på er och alla tummar och klor har hållts här hemma, kanske det var det som hjälpte;).

Delvis KL

Jag vill bara poängtera igen hur underbart det är att många här på Bukefalos engagerat sig och "funnits där". Jag upptäckte ytterliga en tråd idag där flera undrade över hur det gick för Cane.

Jag blev så rörd och glad att ni finns där ute! :love:

Delvis KL

Jag vill bara poängtera igen hur underbart det är att många här på Bukefalos engagerat sig och "funnits där". Jag upptäckte ytterliga en tråd idag där flera undrade över hur det gick för Cane.

Jag blev så rörd och glad att ni finns där ute! :love:
Självklart finns vi!
Som du kanske såg i någon tråd så var vi flera som varit med om liknande, med hundar på rymmen i flera dagar.
Puss på Cane nu o sköt om honom tills han spricker av kärlek.

mvh

Ja :laugh:

Och det var just dessa blandade erfarenheterna som fick oss att både ha hopp och faktiskt också tänka på vad som kunde ske - i värsta fall.

Även om det möjligen låter idiotiskt av mig att säga så, så fick t ex Marthas upplevelse mig att inse, att OM det skulle ha skett som för henne - så är det fruktansvärt hårt, men det gav ändå en fingervisning om att hon faktiskt klarade att gå vidare - väl i händelsen, så anser man det snarare omöjligt annars.

En utav mina bästa vänner, han som faktiskt spårade Canes möjliga lokalitet, via internet, att Cane om möjligen kunde ta sig ner ända till Seljord (där han återfanns) - miste sin hund, under Januari för 6 år sedan i de värmländska skogarna. Hans långhåriga Schäfer, försvann då denne tog följe med en varg. Kamraten var på väg till ladugården när hans hund tog av, sprang ut på isen och introducerade sig för den varg som vandrade där ute. Det var många som sökte konstant i skog och mark, utan resultat. 7 dagar senare återfanns hunden av en jägare. Hunden var vid liv och det fanns vargspår i närheten där jägaren hittade hunden. Hunden hoppade glatt in i bilen till mannen och kördes direkt hem till min kamrat.

När jag pratade med min vän, var han relativt lugn att Cane skulle återfinnas. Han tillade dock att det kunde ta så gott som en hel sommar innan han kunde återfinnas eftersom vår Schäferhund om möjligen ansåg det underbart ute i skogen .....

Cane är klappad, han hälsar att han tycker att sommarsolen idag är problematisk.

Skönt att han har kommit tillrätta igen. Har tänkt mycket på er. :bump::bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka