Uppdatering om vår älskade Cane!

Sv: Uppdatering om vår älskade Cane!

Vad skönt att han kom tillbaka och var relativt oskadad!

Vet att poliserna inte får ta emot hittelön men jag lovar dig att det blir mycket uppskattat om du tar reda på när de jobbar och om du åker dit med en tårta, goda smörgåsar eller dyl istället om du nu vill ge dem något. Men de blir ganska glada för ett enkelt tack också. :laugh:

Jag blev eld och lågor när jag läste ditt inlägg.

Varför har jag inte tänkt den tanken?
Jag har nu beställt ett postgram till stationen med speciell tack till poliskvinnan samt att jag imorgon ska ringa närmaste bageri för leverring av en tårta med ett tack på. Det är det MINSTA de förtjänar. Och poliskvinnan som inte ens var hundvan, men ändå tog sig ann en stor schäfer!

Vad härligt att läsa att Cane är tillbaka, jag läste och följde tråden med många känslor som följd. Jag svarade aldrig i den tråden, men jag har tänkt på er och återgått till hundforumet flera gånger i hopp om en uppdatering om att Cane kommit tillbaka och nu fick jag äntligen läsa att det gått bra:laugh:

Underbart att han är tillbaka!:bump:

Åh, vad skönt för er!! :love: :)

Vad skönt att Cane är tillbaka!! :) Hoppas ni får en härlig sommar med trevliga vandringar tillsammans med er flock!

Tack till er också! Det känns t.o.m. uppfriskande efter detta att jag kan gå tillbaka idag på arbetet och prestera det bästa! Trots att det känns mest lockande att vara på långtur med hundarna idag.

Och tack Emmet! Jag ser fram emot några underbara fjällvandringar, även om jag nu kommer att utesluta Cane en liten tid. Han ska istället få slappa med husse och de planerade fisketurerna. Sambon kommer glatt att ta med sig sin älskade hund, trots att det med stor sannolikhet inte leder till fisk. Cane älskar nämligen att HOPPA i vattnet.:love:

Skönt att han är tillbaka, har följt tråden på håll och hållit tummarna.:D

ÄNTLIGEN!!

Det är otroligt skönt att höra att han är hemma igen, även om han nu tog en liten omväg ;)

:bump: :banana: :bump:

Vad härligt att läsa att Cane är tillbaka, jag läste och följde tråden med många känslor som följd. Jag svarade aldrig i den tråden, men jag har tänkt på er och återgått till hundforumet flera gånger i hopp om en uppdatering om att Cane kommit tillbaka och nu fick jag äntligen läsa att det gått bra:laugh:

TACK! :laugh:

Ja, läste tråden för första gången igen idag, då vi kommit hem tillbaka. Torpet vi bodde på i de värmländska skogarna, har inte kommit fram till något i närheten av internet. Kunde inte svara i den idag, eftersom den gås igenom just nu.

Det gick upp och ner som du säger, något som jag möjligen inte räknade med då, och är glad för att jag inte såg i den galna perioden. Jag hade förmodligen haft svårt att svara i lugn och pedagogisk ton. Man vet aldrig kontentan på förhand i ett diskussionsforum.

Där emot så blir jag lika förvånad varje gånger, över hur människor drar egna slutsatser och finner på egen information. Eller att det är några som också oftast drar slutsatsen till det värsta tänkbara. Men, vi är som sagt var olika, med olika bagage och det leder mestadels till gott, ibland också upprörda känslor.

tack igen för ditt engagemang och tankestöd!

Jag blev eld och lågor när jag läste ditt inlägg.

Varför har jag inte tänkt den tanken?
Jag har nu beställt ett postgram till stationen med speciell tack till poliskvinnan samt att jag imorgon ska ringa närmaste bageri för leverring av en tårta med ett tack på. Det är det MINSTA de förtjänar. Och poliskvinnan som inte ens var hundvan, men ändå tog sig ann en stor schäfer!

Så lite så:D
Farsgubben är ju blåklädd när han jobbar och han berättar hur uppskattat ett tack är mellan varven. Bryter liksom av vardagens ständiga hackande från alla håll och kanter och även om det ligger i polisers arbete att ställa saker till rätta så är de ju inte mer än människor de med och behöver höra "bra jobbat mellan varven".

Poliser får ta sig ann det mesta oavsett vana och eller inte. Vet två poliser som skickades till stranden för att "ta hand om en födande säl" och glatt svarade över radion att de skulle bara damma av sin 5-poängs kurs i sälprofylax så var de på väg. Nu var det en sälhane på stranden och den vilade bara så de slapp vara barnmorskor :devil:

Men det var OT. Jag är glad för din skull att din hund är hemma och kommer klara sig fint och det låter som en superbra idé med postogram och tårta! :idea:

Så underbart att läsa att han är hemma igen!

Skönt att han är tillbaka, har följt tråden på håll och hållit tummarna.:D

ÄNTLIGEN!!

Det är otroligt skönt att höra att han är hemma igen, även om han nu tog en liten omväg ;)

:bump: :banana: :bump:

Glada tack från Cane och mig. :love:

Han har nu kommit tillbaka efter att ha hämtat ett tuggben för att slakta. Sambon ska snart på en badtur, innan arbetet, med honom och den lilla terriern.

Man kan verkligen säga att han tog en omväg! Det intressanta i efterkant, är just att en utav mina bästa vänner (spårare, hundägare, bonde och jägare) just misstänkte att Cane som längst just kunde ta sig till Seljord. Han spårade med hjälp av internet och utgick ifrån vatten, dalar och fjäll. Jag är djupt imponerad över min väns förmåga att läsa naturen och anser att han borde flytta till Norge för att hjälpa andra också. :D

Gud så skönt
Gläds verkligen med er.

Så lite så:D
Farsgubben är ju blåklädd när han jobbar och han berättar hur uppskattat ett tack är mellan varven. Bryter liksom av vardagens ständiga hackande från alla håll och kanter och även om det ligger i polisers arbete att ställa saker till rätta så är de ju inte mer än människor de med och behöver höra "bra jobbat mellan varven".

Poliser får ta sig ann det mesta oavsett vana och eller inte. Vet två poliser som skickades till stranden för att "ta hand om en födande säl" och glatt svarade över radion att de skulle bara damma av sin 5-poängs kurs i sälprofylax så var de på väg. Nu var det en sälhane på stranden och den vilade bara så de slapp vara barnmorskor :devil:

Men det var OT. Jag är glad för din skull att din hund är hemma och kommer klara sig fint och det låter som en superbra idé med postogram och tårta! :idea:

Å, vilket fint inlägg! och ja - dina svar och min upplevelse, får mig också att tänka en extra gång innan jag nästa gång hackar och klagar på våra poliser. Precis som du nämner, de tar sig ann det oavsett vana eller inte. Och för det förtjänar de verkligen något med guldkant. En säl!? ojojojoj .... det var bland det mest ovanliga jag hört - lite mer ovanligt än en lösspringande hund!

Polisen som fann Cane var en oerhört godhjärtad människa och bra polis. Hon förklarade att hon sällan var i kontakt med hundar, men blev minst lika glad när han lystrade till namnet och glatt hoppade in i hennes bil!

Jag skrev aldrig i din första tråd då jag inte hade mycket att tillägga och diskussionen urartade ju ganska snabbt... men, jag kikade in med jämna mellanrum för att kolla om det kommit någon uppdatering om Cane. Blev jätteglad när jag såg den här tråden så jag var helt enkelt tvungen att kliva in och säga; vad härligt att han är tillbaka välbehållen :laugh:

Å, vad underbart att höra att han är hemma igen! Bättre nyheter kunde vi som oroat oss inte få!!:bump:
Hoppas ni får en härlig sommar!

Men han gör ju det för att hjälpa husse att fånga fisken! :idea: Det där med spö och tjaffs tar ju sån tid och vem har tid att sitta och vänta på fisk när man kan fånga den själv? ;)

kl

Underbart att han kommit hem igen välbehållen efter strapatsen!

Åhhh vad underbart att läsa!
Jag har följt trådarna med tårarna rinnandes, och muttrandes över kommentarer som är onödiga.

Sitter på jobbet och snyftar glädjetårar över att eran Cane är tillbaka nu.
Kramar min egen gamling och hoppas att våra älsklingar får leva i evighet. :love:

GRATTIS till er att ni fick hem Cane igen,det var verkligen härligt att höra att er historia slutade lyckligt:):laugh:.

Jag känner igen skräcken från när min hund ramlade från vår balkong när jag låg och vilade förra sommaren.När paniken kommer och man förstår att hunden är borta helt enkelt.Hur skräckslagen jag var när jag tog kopplet och gick ut och inte visste var jag skulle börja leta.Hur jag tänkte på att jag kanske skulle hitta henne överkörd och slängd i diket.........

Även min historia slutade lyckligt när ett par hade plockat upp henne och tänkt köra henne till polisen,när de såg mig med ett tomt koppel i handen:love:.Jag förstår hur lycklig du är nu......

Jag är också en som har följt trådarna i tysthet, men som suttit hemma och engagerat mig, trots att jag inte känner er. Jag är jätteglad att hunden har hittat tillbaka hem!

Och "perfekta och felfria hundägare" som aldrig någonsin gjort bort sig eller brustit i sin tillsynd en sekund finns det gott om på internet. Hur många som finns i verkligheten vet jag inte, men dom är nog betydligt färre. :)

Ha en underbar sommar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka