Uppdatering av "Akut konstig häst."

Flummflicka

Trådstartare
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=636094

Tråden jag skrev förut om min älskling som blev dålig. :crazy:

Nu har jag vart på kliniken och där tog dom blodprover och prov i svalget eller vad det var med en lång slang genom näsan. Även EKG som var utan anmärkning vad veterinäre såg. Han skulle höra med andra veterinärer också.

Veterinären sa att det var inflammation i nedre luftvägarna (bronkit-någonting hette det tydligen...), hur passa allvarligt visar proverna. Han fick 3 olika mediciner som han ska äta och sen vara ute mycket och så ska jag skritta honom...

Proverna frå jag svar på imorgon.

Dock blev han dålig idag. Hjärtklappning, svettningar och skakningar. Blev livrädd när jag såg det och ringde genast distriktarn. Men det visade sig vara biverkningar av en medicin. Blev lite sur att inte veterinären på kliniken sa något. :crazy:
Ska ringa imorgon och se hur vi ska göra med den medicinen...

Nåja, det var lite uppdatering ialf coh sen får man se vad proverna visar.

Sv: Uppdatering av "Akut konstig häst."

Vad skönt att det finns hopp om din häst! Jobbigt när man inte vet vad som är fel...

Tycker också att veterinärerna är dåliga på att upplysa om biverkningar. Min blev jättedålig i magen och slutade äta i samband med en Metacam-kur.

Sv: Uppdatering av "Akut konstig häst."

Jaa, man vill gärna veta. Visserligen läste jag på förpackningarna men när han väl var dålig sen kom jag ju inte ihåg det då man inte tror att dom ska reagera. Det är bättre om dom talar om det inna. Men hur som helst var han mycket bättre nu på morgonen. :)

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: Sirap
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 882
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 495
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 438

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka