Uppdatera mej snälla!

FT_ryttare

Trådstartare
hej!
dressyrprog. för deb. 2001. är inridningshalten fortfarande borttagen??
visst får man 4 för riv. o 5 för stopp ? o hur mycke ska man ha föratt INTE få starta terrängen..e d 5 riv fortfarande.. o så fanns d nå maxstraff. förr var d 35.
o sen är det 3 stopp på samma hinder = utesluten o 5 sammanlagt över hela banan ?
ska starta i helgen o kompå att ja inte har så stor koll längre.. har iofs TR 2003.
ska nog läsaigenom d tror ja..

svara gärna på frågorna..tack!

förra året var jag funktionär på Ponny-SM i fälttävlan...och då var det så att man fick ha 3 stopp på samma hinder men 4 stopp på hela banan...har varit funktionär typ 4 gånger till på fälttävlanstävlingar och då har det alltid varit 4 stopp på hela banan, men dom kanske har ändrat nu.

Var på en tävling för ett tag sedan och dressyrdomaren (eller om det var hon som satt bredvid och skrev?) sa att halterna var borttagna i alla fälttävlansprogram. Det kan väl inte stämma?

halten blev borttagen i debutant o lätt.. ev. msv b oxå..men i dom större klasserna ska halten ingå .. så harj ag fattat d..
läste igår att max på banhoppningen var 20 straff..
o man får han 4 stopp.. iom d 5.e e man utesluten..
och iom d 3.dje på banhoppningen så e man utesluten (som en lokal banhoppning).

ska jag bara ladda inför morrondagen.. hehe..
hoppade igår o han har nog aldrig hoppat så bra nångång.. tittade inte på nå.. *förvånad*

kram

Liknande trådar

Fälttävlan hejsan! lovade nån med en derssyrhäst här inne att jag skulle raportera från min debut i fältävlan. elle min debut gjorde jag för flera...
Svar
4
· Visningar
1 169
Senast: FT_ryttare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama