Uppblött havre eller torrt? Skillnad?

A

afsana

Jag brukar blanda havre och betfor i samma hink. Sedan står det hela natten tills morgonen. Har nu upptäckt att alla andra i stallet har betfor och havre var för sig i var sina hinkar.
Undrar nu om det gör något att havren står i blöt hela natten?
Gör det någon skillnad?:confused:

Sv: Uppblött havre eller torrt? Skillnad?

Jag kan inte se att havren kan ta skada av att ligga i blöt under natten. Jag gör precis som du och blandar havren och betforn på kvällen till morgonmaten. Har inte varit några problem. Tvärtom bör edt ju bli lättare att äta om det inte är så torrt, och mindre dammigt.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 892
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
771
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 593
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka