Uppäten på bingan!

vippan

Trådstartare
Har hästen på bete dygnet runt, vilket jag inte brukar ha annars.
Nu har han blivit helt uppäten på bringan av dessa små, äckliga flugor som ser ut som en korsning mellan mygga och fluga :eek:
Vad kan man göra? Jag smörjer med Skillingarydsalvan och det brukar hjälpa i vanliga fall, men förut har han ju varit inne lite varje dygn och vilat... Nu verkar det hopplöst :confused:

Är det bara flugtäcke på som gäller eller har ni något knep?

Sv: Uppäten på bingan!

Testa att spruta på nåt medel, jag hade en ponny en sommar som fick storasår av alla konstiga flugor.:eek:
Vi köpte ett spray i en stor, svart flaska som det stod nåt om kills and repells typ flugor o knott o myggor...allt... Men det stod på engelska o jag minns inte allt. hur som helst så gned jag med en trasa på henne( inte på såren, såklart eftersom medlet är mkt starkt) o efter några veckor var alla insekter o sår borta.:)
Man behöver bara sätta på det ca 2 dar i rad o sen inte på en vecka.

Lycka till!:)

Finns ett medel på H**ks i en svart flaska som e super bra. min häst blev också uppäten på bringan ett tag så jag sprutade henne med det och sedan gick hon med bara ett bogskydd i hagen å de försvann sen.

hej, nylanders häst kräm, funkar bra. finns på hööks, blanda ut med vatten o vitlök, luktar skunk men e effektift.:laugh:

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har en mycket svårfödd häst som vi inte riktigt får ordning på, och jag har slut på idéer. Hon är ett 13-årigt ädelt halvblodssto...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 058
Senast: axel
·
L
Hästmänniskan Hoppas jag har lagt denna tråd i rätt forum, men annars får moderator flytta den :) Jag har min foderhäst tillsammans med min syrras...
Svar
8
· Visningar
1 192
Senast: Love_Maya
·
Hästvård Har ett litet problem och skulle behöva lite funderingar kring händelsen. Min häst kommer från galoppbanan, haft henne i 4,5år. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
1 734
Senast: Messy
·
M
Hästvård Nu behöver jag lite råd ang min ponnymamma. Hämtade hem henne förra veckan från fodervärden som inte ville ha henne längre. Hon hade...
Svar
9
· Visningar
3 204
Senast: martina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka