Uppåt-tjack?!

Q

qrumelur

Sen jag införde lite Hestekrafft till mina båda tjejer märker jag en stor skillnad: Pigga, glada steg vid arbetet på Orka, Tindra är ju bara på tillväxt i hagen. Men både jag och maken har noterat att de rör sig mycket mer i hagen nu och i helt andra hastigheter än tidigare.
Igår morse när jag skulle fodra travade Orka hela vägen nerifrån ån upp genom hagen med pigga och glada steg. Tidigare har hon såsat sig fram.

De har haft bete + hö tidigare.
Nu ligger de några procent för högt MJ men jag undrar om det kanske är bra?!
För motion gör ju också att de inte blir feta eller hur?

Sv: Uppåt-tjack?!

Inte för att vara tråkig, men det kan ju vara den svalare utomhustemperaturen som gör hästarna piggare. För att bara nämna ett exempel.

Sv: Uppåt-tjack?!

Inte för att vara tråkig, men det kan ju vara den svalare utomhustemperaturen som gör hästarna piggare. För att bara nämna ett exempel.

:idea:
Ja.... DET också. Det har jag inte haft en tanke på.
:D ;) Ibland är ledningarna långa.

Liknande trådar

Foder & Strö Fick hem min 25 år gamla valack. Han har tappat vikt :( Överlinjen saknas så gott som helt. Han är insjunken vid manken, har inga "lår"...
2
Svar
22
· Visningar
3 809
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Har ett 16-årigt sto som i lördags morse var halt på vänster fram vid utsläpp. Hon var inte varm, inte svullen och inte öm i varken ben...
Svar
7
· Visningar
1 457
Senast: ztsu
·
Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 810
Senast: Jerseyite
·
Hästvård *lite småorolig* Hoppas att någon orkar läsa allt:) Chili brukar stå inne på dagarna nu när det är så varmt och brukar tycka att det...
Svar
9
· Visningar
1 247
Senast: Nethril
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • B12brist?

Hund, Katt, Andra Djur