UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

kl
Underbara valp, vad hon är rolig att träna med! :love:
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Roligt! :) Haha, skulle storhetsvansinne vara dåligt menar du? :D
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Nä, tvärtom!

Sikta mot stjärnorna, kom till trädtopparna, vet du.
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Jag håller helt med om det synsättet! :)
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Bläää! Vilken pissig dag jag hade igår eller! Måste spy lite galla över den..
Började vid åtta: Traktorns hovböld blivit värre. Det var mer svullet och såg inte alls trevligt ut. Fortfarande inte spruckit. Ringer klinik som säger "hmm.."

Kl tio: Ska lasta mitt sto för att åka till träning. Går kanon, inga problem trots att jag lastade henne helt själv för första gången. Var lite svårt att komma ut från stallplan pga isen, men det gick med lite tålamod.

Kl halv elva: Är halvvägs till träningen när jag känner att det plötsligt blir väldigt tungt att dra. "Skit också" tänker jag, "bromsarna har låst sig". Börjar sakta in och spanar efter lämpligt ställe att stanna på. Känner hur hela ekipaget plötsligt kränger till, rejält. Min första tanke är att hästen gått över bommen, så jag bromsar så hårt jag vågar och tittar nervöst bakåt.
Hela släpet står snett. Jag stannar. Kastar mig ur bilen. Och ser att det saknas ett däck. Ca 200 meter längre bort ser jag ett däck. Bultarna har knäckts på något sätt och däcket lossnat.
Med hjärtat i halsen öppnar jag transporten och tittar till hästen. Hon ser lite förvånad ut men är lugn och helt oskadd. Skönt.

Kl elva: Stannar en bil och ber honom titta på släpet. Jag är fortfarande nervös och chockad. Han gör samma bedömning som jag, vi kan inget göra utan reservbultar. Jag tackar för hjälpen och han åker vidare.
Börjar ringa runt för att få tag i någon som kan hämta oss.

Kl tolv: Får tag i bil och släp (ett gigantiskt släp, men ack så fint!). Tar dock en stund att hämta upp allt och en stund att köra ut till oss där ute i ödemarken. Medan jag väntar går jag och hämtar däcket.
Och skär upp ett långt sår i handen. Fälgen hade knäckts och givetvis var det precis där jag tog tag. Det börjar blöda. Rejält.
Blod överallt runt bilen. Hittar ingen förstahjälpenlåda. Däremot hittar jag en plastpåse som jag drar över handen. En gammal läderhandske får funka som förband.

Kl halv ett: Räddningspatrullen anländer. Vi packar om hästen (som tack och lov går på det nya släpet utan att tveka). Knuffar in släpet till kanten och åker hem. Skönt. Plåstrar om min hand med kompresser från hästarnas sjukvårdslåda. Är hemma igen vid halv tre.

Kl 16:45: Promenerar ut till stallet med kompisarna. Ska byta bandage på Traktorn och ta in hästar.

Kl 19: Leder in stallägarens ena häst. Hon går ytterst ovilligt... Fång.
Börjar ringa runt för att få tag i stallägaren, som är på jobbet och då är svår att få tag i. Veterinär tillkallas

Kl 20:30: veterinär kommer. Bekräftar min "diagnos" och startar behandling. Kikar på Traktorns böld och säger "hmm.."

Kl 22: Äntligen, äntligen hemma! Hopp i säng och försöka sova.
Sover, som vanligt, väldigt dåligt. Är orolig som skrot för hästarna och har ont i handen. Tur man har pälsbollar till katter att kela med!

Och nu ska vi snart gå ut till stallet igen, hjälpa stallägaren med fånghästen och bandagera Traktor.

Vilken. Jäkla. Dag.
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Usch! Sådana dagar är så dryga. Hoppas den här dagen blir bättre!

kl
Vaknar vid 7 när sambon går till jobbet och är tokstressad. Har nu bockat av 3-4 saker från listan, fixat kaffe, rastat hundar och nästan ätit frukost. Och konstaterat att det här inte är min dag... Lägger mig och surar och hoppas på att humöret snart är bättre.
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Vad fruktansvärt:( Men vilken tur i oturen med släpet! Det kunde verkligen gått illa. Håll koll på såret bara så du inte fick in någon skit i det från fälgen.

kl
Har haft ett sjukt barn (närmare 40 graders feber) men nu verkar det ha lugnat sig ändå. Har gått sex timmar sedan senaste alvedonen och febern ligger bara på 38 grader.
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Jobbigt med sådan början på dagen, hoppas resten blir bättre.

sthu: Fy vilken dag! Hur är det med handen nu?
Skönt att hästen inte skadade sig också men trist med släpet. Läskigt att hjulet lossnade sådär :crazy:

Kethes: Usch då, krya på dig mini.
Jobbig förkylning som går nu, sambons bror och mamma har varit däckade en hel vecka nu.

Nu har jag beställt tuffa kakformar till stora sonens födelsedag :)
Hittade en som ser ut som en brandbil och en som en vanlig bil. Han är tokig i sådant så det blir superbra.
 
Senast ändrad:
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Ja, jag har tvättat det med koksalt och alsolsprit (aj!). Ringde vårdcentralen och de trodde jag kan avvakta. Det ser fint ut nu, så bara jag skyddar det i tex stallet så ska det nog gå bra..
Oerhört tacksam att hästen mår bra! Hon är helt opåverkad, underbara lilla häst!
Väldig tur att jag inte körde stora vägen, då hade jag legat i 70-80 km/h istället för 50 :crazy:

Hittills är den här dagen bra, jag har kaffe bullar och en chokladkaka :D
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

kl
Intervju i veckan ang sommarjobb och har sökt ett tillsvidare jag väldigt gärna vill ha... Dagen blev bättre!

Fick för övrigt bästa kommentaren om valpen nyss; "Är det en sån där svart-vit flugsnappare?"
Får en del frågor om vad det är för ras, men den här var bäst beskrivande hittills! :D
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

kl
Har ringt på bil och som vanligt lämnar det mig med världens hjärtklappning:p
Men säljaren lät seriös, jag hoppas bara han går med på att ta min bil i byte.
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Hundvakt åt pappas Kelpie ikväll. Passar på att mysa med min katt som bor hos pappa.
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

Hoppas du hittat en bra bil nu :)

KL
Jag hade en varm gröttallrik på magen och nu har jag bränt mig där :o
 
Sv: UNIVERSUMS BÄSTA OT-TRÅD! Där allt Off-Topic är On-Topic! nr 12

KL
Någon som spelar pet rescue och kan hjälpa mig?:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp