Ungponnykval till Avdelning A

Idas

Trådstartare
När ens ponny fyller 6 får man ju tävla i avdelning A om ponnyn har hoppat 2 stycken felfria rundor på motsvarande höjd.

Måste dessa rundor ha skett under året de fyller 6, eller kan man ha hoppat dem under året de fyller 5?

Sv: Ungponnykval till Avdelning A

Jag tror också att det gäller året ponnyn är 6 år, annars skulle ju alla kunna kvala snabbare, det är ju som försprång att redan har gjort en året innan, och då skulle säkert folk säga att de redan var "upphoppade". Det nollställs liksom.

Plus att det blir svårare och mer omständigt att kontrollera antar jag.

ja precis. och alla måste ju börja med samma förutsättningar:)

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: Fiorano
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
737
Senast: Oknytt
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka