Ungponny Kvalificering

S

StarEmma

Ja undrar, är det så att 5-åriga ponnyer inte får tävla i Avd A även fast dom har nollat två gr i Avd B?

JA har en foderponny som är 5 och den förra ägaren nollade två ggr o sen red hon avd A men ja läste i TR ochsom ja tolkar det får man inte det....

Jag har inga aktuella TR, men jag vet att förut fick PONNYERNA starta i avd A efter 2 nollor i avd B, OAVSETT ålder... Dvs även 4-åringar.. :crazy: Däremot inte stora hästar.
Är denna regel ändrad numera så tycker jag det är BRA! För hur sjutton kan man ge BARNEN på ponnyer det ansvaret att utbilda ponnyerna i avd A, när vuxna erfarna ryttare inte får det???

ja pratar om en ponny...och jag har ocskå för mej att 5-åriga ponnyer fick starta i Avd A efter Kvalificering. Jag har inget emot att reglerna isf ändrats, jag bara undrar

Ja, det var så innan det har du helt rätt i, men numer får varken ponny eller häst gå avd A som 4 och 5 åring.

Reglerna för ungponny ändrades 2003. Innan dess fick 5-årig ponny starta avd A efter två felfria runder i avd B. 4-åriga ponnyer har aldrig fått starta avd A.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
325
Senast: Cactus
·
Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
978
Senast: sweep
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 863
Senast: Hermelin
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama