Ungponny, hur långt har ni kommit??

Argona

Trådstartare
Jag undrar lite hur långt ni som har ungponnyer har kommit med dom som är tänkta att starta 5-års championatet nästa år, alltså 4-åriga ponnyer? Hoppning och dressyr. Även de äldra är jag nyfiken på. Har själv en 4-åring e: Simberg Senator, ue: Amiral, valack, och en 5 åring e: Carolinas Foxglove ue: Amiral, sto (fått föl förra året), så jag är lite nyfiken! Jag har som mål att starta championaten så småningom, vet inte vilken gren som passar dom bäst ännu.

Sv: Ungponny, hur långt har ni kommit??

Valack B-ponny 4 år: Reds in under sommaren 2007, hoppades in i okt->. Debuterade hoppning i slutet av mars. Har hoppat många LD-LC med strålande resultat. Gått en LC:2 på drygt 63%. Ska gå kvalitén i höst. Hoppas på utmärkelse i hoppning.

Hingst C-ponny 4 år: Reds in under hösten 2007, men har sen dess endast ridits 15 ggr. Börjats rida regelbundet sen en månad tillbaka, och har börjat styra på lite hinder. Ska gå kvalitén i höst. Hoppas på utmärkelse i hoppning.

Sto D-ponny 5 år: Reds in som treåring, men blev som fyraåring långtidskonvalecent och hamnade en bra bit efter planen. Debuterade hoppning i februari som 5-åring, och har nu hunnit starta några LB med mkt bra resultat. Håller på att kvala till 5-årschampionatet (hoppning).

Sto C-ponny 5 år: Reds in som tre-/fyraåring. Gick kvalitén med både hopp- och gångartsutmärkelse. Gick gångartsfinalen. Håller på att kvala till 5-årschampionatet (hoppning).

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Är en 15-årig tjej som drömmer om en egen häst tillsammans med min 23-åriga storasyster. Jag har ridit i ett år på ridskola...
2
Svar
20
· Visningar
3 423
Träning Jag undrar lite hur långt ni som har ungponnyer har kommit med dom som är tänkta att starta 5-års championatet nästa år, alltså 4-åriga...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: Springsteen
·
  • Låst
Hoppning Jag undrar lite hur långt ni som har ungponnyer har kommit med dom som är tänkta att starta 5-års championatet nästa år, alltså 4-åriga...
Svar
2
· Visningar
811
Senast: LenaH
·
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
0
· Visningar
1 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka