Ungkatt som tuggar smycken...

Bewildered

Trådstartare
Hejsan, tänkte bara höra om det är någon annan katt där ute med samma dille..

Min Mo har en viss förkärlek för att slicka, bita och dra i smycken, spelar ingen roll om det är örhängen, halsband eller piercings.. Jag har aldrig varit med om en katt som är så hysteriskt tokig i smycken :crazy: det är lite smådrygt eftersom jag har en hel del piercings lite här och var, att vakna med en kisse som drar en i läppen är inte roligt alls... Har nån där ute en aning om vad det kan vara som spökar med honom?

Sv: Ungkatt som tuggar smycken...

Mina föräldrars nu sjuåriga (herregud, hur kan hon ha blivit sju år redan? Känns som om det var i förra veckan jag såg henne födas :love: ) lillskrutta är likadan. Hon biter och drar i knappar och dragkedjor på kläder också om hon kommer åt, men min läppiercing är favoriten. Har ingen aning om varför, det kan ju knappast vara en variant på snuttande eftersom hon är vår egen uppfödning och bodde med sin mamma tills hon var fyra-fem år. Antar att hon helt enkelt bara tycker att det är väldigt roligt att försöka dra loss saker.

jag hade också sånna funderingar ett tag.. men med tanke på att han är strax över sexton veckor och bor med mor sin fortfarande kan det inte vara något "snutt"behov här heller.. Ingen av de andra katterna är sådana heller.. sen gör han en annan konstig sak, jag har ett öga som jag är helt blind på och han pussar gärna på det ögonlocket, gnor med nosen och tvättar och har sig - och han ger sig inte! Har han väl börjat så vägrar han sluta, ge mer man försöker skuffa undan honom desto ihärdigare blir han.. Det är ingen annanstans han får för sig att tvätta (slicka och tugga piercings javisst, men inte Tvätta) tror du han kan ha förstått att det ögat inte funkar och försöker laga det? Eller vad tusan håller han på med? :confused:

Mycket möjligt. Katter har ju en tendens att vilja ta hand om en när de märker att något är fel. :) Mamman till vår "tuggkatt" var ganska nervös och skygg och ville aldrig ligga i knät - förutom när någon var sjuk. Då kröp hon själv upp hos den sjuka och låg där och spann tills h*n blev frisk igen. Jag hade en envis luftvägsinfektion för några år sedan, och då ville hon allra helst ligga på mitt bröst och pussa mig på hakan. Bättre värmekudde kunde jag inte ha haft. :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Åh sliter mitt hår! :arghh: Fick hem en 4 månaders boxervalp förra helgen. Super fin och följsam! Uppfödaren har lagt ner mycket tid på...
Svar
13
· Visningar
1 721
Senast: Lampan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama