unghund kissar ner sig vid möte!

F

FannyoArre

Idag när jag var ute å gick med hunden så fick jag möte av en tjej med en unghund. Hon frågade om hennes vovve å min fick hälsa på varann för hennes ÄÄÄLSKADE andra hundar.

Det blev ett VÄLDIGT snabbt möte. Lillhunden slängde sig i kopplet å skulle under, över å runt min hund samtidigt som han kissade ner sig å pep. :o jag tog raskt tillbaka min hund och satte honom bakom mig då jag inte tycker att det är så bra att uppmuntra ett sånt beteende.
Ägarinnan sa då att det inte alls var ovanligt, "han kissar alltid ner sig då han får hälsa på nån, för han blir så lycklig. Även mot människor, fast aldrig mot mig!!" :crazy:

Hunden ifråga är en 5 månaders Rottis/amstaffblandning enligt henne. :cool:

Jag skulle vilja påstå att hon har en valp som stressar upp sig kopiöst mycket å samtidigt är osäker. Vad tror ni?

Sv: unghund kissar ner sig vid möte!

Idag när jag var ute å gick med hunden så fick jag möte av en tjej med en unghund. Hon frågade om hennes vovve å min fick hälsa på varann för hennes ÄÄÄLSKADE andra hundar.

Det blev ett VÄLDIGT snabbt möte. Lillhunden slängde sig i kopplet å skulle under, över å runt min hund samtidigt som han kissade ner sig å pep. :o jag tog raskt tillbaka min hund och satte honom bakom mig då jag inte tycker att det är så bra att uppmuntra ett sånt beteende.
Ägarinnan sa då att det inte alls var ovanligt, "han kissar alltid ner sig då han får hälsa på nån, för han blir så lycklig. Även mot människor, fast aldrig mot mig!!" :crazy:

Hunden ifråga är en 5 månaders Rottis/amstaffblandning enligt henne. :cool:

Jag skulle vilja påstå att hon har en valp som stressar upp sig kopiöst mycket å samtidigt är osäker. Vad tror ni?

Kissandet är en underkastelsesignal och på din beskrivning låter det väldigt stressat ja. Klart valpen blir osäker när den måste göra flockledarens jobb och gå i frontlinjen i kontakten med främmande flockar.

Sv: unghund kissar ner sig vid möte!

"För han blir så lycklig" Man tar sig för pannan.

Sen varför den gör så, måste man nog se för att kunna yttra sig. Osäker tycker jag har blivit lite nya slaskdiagnosen, så jag aktar mig för att säga att en hund är osäker.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 263
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 673
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Idag hände det som "inte får hända" (okej nu lät det gravallvarligt och det gick ju bra så "ingen" skada skedd, ingen har dött eller...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 937
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 984
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka