unghingstens testiklar

H

hippie

Jag erkänner att jag aldrig har gått runt och klämt på testiklarna på unghingstar, men häromdagen skulle jag kolla ifall testiklarna fanns på plats så att jag skulle kunna kastrera min ettåring.
Men VAD var det jag kände??? Det var då rakt inte några "kulor" i alla fall, det kändes som något nästan platt, kanske 5-8 cm i diameter eller nåt... ÄR det outvecklade testiklar, eller?
Eller ska jag börja hålla ännu mer koll och se om det trillar ut några "riktiga" kulor ur bukhålan?

Sv: unghingstens testiklar

På min hingst (numera valack :devil: ) var den ena "kulan" mycket mer avlång än den andra men visst är dom väl inte helt runda som bollar i normala fall heller. Vet sa att på min berodde nog den väldigt avlånga kulan på att den kommit ner så sent (han var 1 år o 8 mån)
Så du behöver nog inte vara orolig ;)

Sv: unghingstens testiklar

Tack för svar.
Nej, de är inte runda som bollar när de är färdigutvecklade heller. Snarare som mandelpotatis, men ena änden spetsig.
Detta var varken spetsigt eller runt, utan PLATT och mjukt. :smirk: Därför undrar jag ju naturligtvis om det ÄR testiklar eller om det är något annat jag känner!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 833
Senast: co-SMAD4
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
701
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 429
Senast: Efwa
·
Hundhälsa Hur pass sent kan en hund "släppa" sina testiklar. Vi har en taxhane på 7 mån som har båda testiklarna nere i buken. När vi hämtade...
Svar
11
· Visningar
8 052
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka