N
nilsa
Behöver råd från er. Jag har en 1-årig hingst kallblodstravare. har gått med sin mamma och två andra ston tills han var ca 9 månader. Han har varit otroligt ompysslad av dessa tre "mammor". Vi skiljde sen isär och han gick då kvar med en shettis valack på 13 år och en av stona som är 21 år. Han började nu att leka doktor med stoet. Han har sista tiden varit jätte tuff och allmänt "dryg". Vi satte då ihop honom med en av våra vuxna kallblods valacker som är 6 år. Den hästen är flockuppfödd och väldigt vettig. Han är snäll men bestämd. Biter inte och slår inte utan bara visar unghingsten ändå var skåpet skall stå. Idag som är 2:a dagen de är tillsammans såg jag nåt jag aldrig sett förut. 1-åringen föltuggar och niger ihop med bakbenen och kissar ner sig lite. Han gör detta mot valcken när han går fram till honom och nosar på honom. Han har jätte respekt för den vuxna hästen. Min fråga är: Tror ni att det är för tufft för 1-åringen? Han har inte fått ett enda slag eller bett eller nåt annat heller av den vuxna. Han är bara jätterädd för honom så fort han tittar på honom men han följer den vuxna nästan hela tiden med lite avstånd. Ursäkta för jättelångt inlägg men ville förklara lite. Ge mig tips och råd så jag inte gör nåt knas med den lille nu.