Unghästklass

stjarnfrugt

Trådstartare
Hur fungerar det för unghästar i dressyr? Finns det nån motsvarighet till hoppningens avd b? Och finns det träningstävlingar som "pay n jump" eller är det ut och tävla lokalt på en gång mot vuxna hästar som gäller?

Sv: Unghästklass

Nej, avd B finns inte. Däremot så finns det ju rena unghästklasser för de som vill kvala till ex Falsterbo etc. Men för att platsa där ska man vara riktigt duktig...

Så vill man rida LC/LB får man antingen rida lokalt eller hitta klubbtävlingar/programridningar man kan vara med på.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
336
Senast: MJLee
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 187
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 310

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka