Gullan86
Trådstartare
har en islandshäst hingst på 9 månader.
går just nu i hingstflock tror inte de blivit släppta på bete ännu men ska inom sinom tid.
han är född sent (augusti) och jag tycker han är lite magrare och eländigare än de andra ettåringarna.
han har fått kraft musli grön ca 4 dl och lite mineraler under vintern ca 4 gång/vecka fanns inte möjlighet till oftare.
men nu på slutet så äter han knappt.
innan åt han kraft grund tillsammans med mamman för det fick hon och då nallade han lite ur hinken men nu är han avvand.
han verkade gilla det bäst men frågan e om de kanske inte var för att han var van vid det och mamma sa att det var okej.
men kraft grund känns som det innehåller för lite näring för en unghäst.
de har haft fri tillgång på mineral i form av sån saltslicksten i hagen under vintern och även sommaren.
kraft groov 125
eller hippo grow alfa
kraft musli grön
vilket av dem innehåller bäst värden?
är det någon ide att fortsätta ge kraftfoder när de släpps på bete?
om unghingsten (07) fortsätter att vara åt det magrare hålllet?
eller är det kanske vanligt att man kan räkna revbenen på ettåringar?
han har under vintern haft i princip fri tillgång på hösilage(största delen av dygnet). men mest har han ju snuttat på mamman då.
han avvandes för ca 2 månader sen något sånt.
vi hade velat vänta lite till men han började hoppa på stona och mjölken tog slut hos mamman.
vilken typ av mineraler passar bäst till unghästar vinter/sommar?
all hjälp mottages tacksamt (OBS vill INTE höra något om vad mamman fått eller inte fått eftersom jag INTE äger henne)
går just nu i hingstflock tror inte de blivit släppta på bete ännu men ska inom sinom tid.
han är född sent (augusti) och jag tycker han är lite magrare och eländigare än de andra ettåringarna.
han har fått kraft musli grön ca 4 dl och lite mineraler under vintern ca 4 gång/vecka fanns inte möjlighet till oftare.
men nu på slutet så äter han knappt.
innan åt han kraft grund tillsammans med mamman för det fick hon och då nallade han lite ur hinken men nu är han avvand.
han verkade gilla det bäst men frågan e om de kanske inte var för att han var van vid det och mamma sa att det var okej.
men kraft grund känns som det innehåller för lite näring för en unghäst.
de har haft fri tillgång på mineral i form av sån saltslicksten i hagen under vintern och även sommaren.
kraft groov 125
eller hippo grow alfa
kraft musli grön
vilket av dem innehåller bäst värden?
är det någon ide att fortsätta ge kraftfoder när de släpps på bete?
om unghingsten (07) fortsätter att vara åt det magrare hålllet?
eller är det kanske vanligt att man kan räkna revbenen på ettåringar?
han har under vintern haft i princip fri tillgång på hösilage(största delen av dygnet). men mest har han ju snuttat på mamman då.
han avvandes för ca 2 månader sen något sånt.
vi hade velat vänta lite till men han började hoppa på stona och mjölken tog slut hos mamman.
vilken typ av mineraler passar bäst till unghästar vinter/sommar?
all hjälp mottages tacksamt (OBS vill INTE höra något om vad mamman fått eller inte fått eftersom jag INTE äger henne)