Unghästclinics??

N

nalle

Har en 2årig kallblodshingst (ska bli valack innan sommaren) och jag skulle gärna vilja träna Showmanship at Halter och Trail by hand men var finns såna träningar?? Är dessa tävlingsklasser bara för ettåringar?
Kan väl träna en del hemma men det är ju bra och komma iväg också så hästen lär sig lyssna och slappna av även i främmande miljö innan man ger sig iväg på tävlingar.
Någon som vet??

Sv: Unghästclinics??

Ingen som vet nåt om detta? Ska man bara träna hemma och sen hoppas det går vägen på en tävling??

Sv: Unghästclinics??

Hola,

Mig veterligt brukar det inte vara såna träningar, jag har inte sett några i alla fall.
Om du inte tänker på träningstävlingar förståss. Då är det bara att prata med din klubb och berätta att du har de önskemålen. Kanske det finns flera i klubben med unghästar, eller flera vill träna/putsa på i samma klasser . Är ni flera är det ju ännu lättare...

Det brukar gå att fixa de klasser som klubbens medlemmar har mest intresse av när man ändå anordnar en träningstävling.

Alternativ två är att du åker iväg och tränar på ett annat ridhus, hos någon kompis etc. Gärna att ni möts några stycken kompisar och låtsas att det är tävling. Bygger en bana och grejjar. Filma och utvärdera vad du kan förbättra.

Lycka till!

mvh Eva

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte skriva lite om anorexi idag. Men först så vill jag säga tack till alla som har kommenterat saker och så och att jag vet att...
2
Svar
21
· Visningar
3 206
Senast: Shaggy
·
Western Förra sommaren började jag rida privatlektioner i westernridning efter flera års uppehåll från ridningen och har tidigare ridit...
Svar
4
· Visningar
4 327
Senast: Cam
·
Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 920
Senast: linnsan
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 371
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka