Unghästbedömningen på Dackeritten

A

a_schuber

Vilka har tänkt att åka dit och med vilka hästar?
Jag har två 6-åringar, El McDonald ox (Red Baron-Eldorado) och Skywalker (Gimmick ox-Ogorek (vbl)) som jag funderar på att anmäla.
Jag kan inte riktigt bestämma mig för hur jag ska lägga upp säsongen, men unghästbedömningen var riktig rolig förra året och jag tror att det är viktigt för distansavelns framtid att vi börjar och försöker!!!

De som har hästar som inte vill/kan gå 80 km kan anmäla sig på 50 km och få vara med på allt utom själva sammanräkningen. Jag var med på El McDonald förra året och red CR.

Jag har inte hört något om upplägget, men jag tänkte att det kunde vara kul om vi (de som är med och andra intresserade) kunde fika tillsammans i cafeterian på fredagen efter bedömningen. Jag tycker det skulle vara roligt att träffas och prata om hästarna och avel!
Fråga lite om hur hästarna är, vad man är nöjd med om linjer, träning ja allt möjligt.

Sv: Unghästbedömningen på Dackeritten

Jag ska inte rida (men vara pa Dackeritten som funktionär). Hur bedöms unghästarna? Förra aret var väl första gangen? (jag har varit utomlands länge sa jag har inte koll pa läget)
Tycker att det här är ett jättebra initiativ och hoppas att manga kommer med sina unga hästar.

Hls Limona

Jag funderar på att vara med men jag håller på och velar en massa fram och tillbaka så snart vet jag inte vad längre. A9 ritten, (Rönningeritten,) eller Dackeritten.
Jag vet iallafall villken av hästarna som skulle få följa med och det är ju alltid något :crazy:.

/Linnea

Jag har planerat att rida Princess Millenia där, fast i 120km klassen, hoppas dock att jag får vara med på unghästbedömmningen ändå. De pratade om att ev ha visning/bedömning av yngre(1-3 år) blivande distansämnen på fredagkvällen, jättespännande tycker jag! blir det av kommer jag med minst en till två blivande stjärnor!!

Jag har planerat att rida Princess Millenia där, fast i 120km klassen, hoppas dock att jag får vara med på unghästbedömmningen ändå. De pratade om att ev ha visning/bedömning av yngre(1-3 år) blivande distansämnen på fredagkvällen, jättespännande tycker jag! blir det av kommer jag med minst en till två blivande stjärnor!!

gud vad roligt det vore... dock får jag inte med mig 2 hästar i transporten, det blir överlast tyvärr... får försöka fjäska för morsan att köra 2 ggr!!

önska mig lycka till på den, för det lär jag behöva!

Jag har ev tänkt att debutera 120 km där, beroende på hur det går på vedemaritten. Det vore ju jätteroligt att ha med min Ynkh (3år) och visa upp men var gör jag av honom när jag rider? vi har en bit att åka. vill inte att han ska stå på stall en hel dag...det går år en groom till för honom då , såvida han inte kan få åka hem med någon av dina stjärnor, jessica.

Kul att ni är sugna på att komma, vi kan säkert ordna en hage till din häst under tävlingsdagen mitt stall ligger ca. 5km från tävlingsplatsen, hör av dej i god tid bara :banana: / Emma

Det ska verkligen bli jättekul!
Här hittade jag lite mer info:
http://www.vaxjodistansryttare.org/Unghastavdelningen_16_juni_2007.asp

Unghästauktion och auktion av distanshästar borde vara något som
lockar mycket publik!
(Även om vi hade en mycket hängiven publik förra året bestående av två personer: Mona Widjestam och Kina Westerback som i sann distansanda hade med sig egna campingstolar och outröttligt följde bedömningen tills de var sönderbrända av solen:bow: )

I år hoppas jag att få bli sönderbränd i sadeln och förhoppningsvis få Zodiac att gå 8 mil sida vid sida av sin lillebror Skywalker som då gör sin debut på 8 mil.:)
Dvs om alla 8 milare startar samtidigt som förra året vilket jag inte riktigt har lyckats lista ut om de gör.
Men jag hoppas kunna följa bedömningen dagen innan för det var jätteroligt att lyssna på Gitte i extriörbedömningen och höra vetrinärernas tankar.
Ett extra plus var att se El McDonalds urtjusiga bocksprång runt runt spåret och Annas glada tillrop när de gav sej på galoppen:D

Liknande trådar

Övr. Hund igår för nio år sedan så smet jag ut i diskrummet på mcdonalds i backaplan och struntade i att chefen gnällde över att man inte fick ha...
Svar
7
· Visningar
1 538
Senast: Calazirya
·
G
Distans Säger jag till Zodiac småsyskon Skywalker (e:Gimmick) och Starlight (e:Gomir) som igår gick godkända på Tjust 50 km och PP samma tävling...
Svar
5
· Visningar
1 058
Senast: Pepparn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka