Unghästbedömning Dackeritten

A

a_schuber

Ifall det finns fler personer som missat att man kan visa sin unghäst på en bedömning utan att vara med på 80km så vill jag bara meddela det!

Titta på http://www.vaxjodistansryttare.org/
klicka på viktig info, unghästklass:

"Alla som vill oavsett hästras kan dagen innan få en kostnadsfri bedömning avseende gångarter, ridbarhet, exteriör och ett allmänintryck. Ridprovet innebär att man ska visa sin häst i alla gångarter på rakt och böjt spår. Detta erbjuder vi även för hästar som är mellan 5-7 år och som kommer att rida någon klass på Dackeritten."

Det är ju ett superbra ide´!!!
Att bedöma, titta, jämföra, diskutera, titta igen, följa hästarna under påföljande ritter/år och kanske närma oss litegrann vad det är om gör att en häst är en bra distanshäst och vad vi kan göra för att göra ÄNNU bättre distanshästar!
Vi måste ju börja någonstans så anmäl er allihopa som har unghästar så ses vi där :banana:
Jag kommer med Kalle, min femåring som debuterar på Dackeritten och som kommer från galoppbanan!

Sv: Unghästbedömning Dackeritten

Det hade varit en jättekul grej - om man hade fått vara med och rida i unghästklassen!
Vi väljer Filipstad istället.
Lycka till med debutanten!

Sv: Unghästbedömning Dackeritten

Jag tycker det var extra bra att alla unghästar får vara med på bedömningen även om alla kanske inte rider i unghästklassen. Det vore ju roligt om det var många som kommer, så att arrangören kan utveckla det hela och fortsätta till nästa år också!

Liknande trådar

Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
4 398
Senast: Kiwifrukt
·
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 639
Senast: Jealle
·
Hästvård Kan först skriva att hästen är under utredning med veterinär men vill höra andras erfarenheter och försöker få någon idé om varför hon...
2
Svar
20
· Visningar
3 435
Gnägg http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/grovre-men-valproportionerliga-hastar-som-ror.htm Tyckte det var en intressant artikel...
Svar
11
· Visningar
2 585
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka