Russin8

Trådstartare
Har blivit med kallblods travare, och funderade nu hur jag ska ha honom i vinter. Är det ok att han är ute från 07,00 till ca22,00 dagtid i en stor kuperad hage. Skulle vilja ha honom på lösdrift men tyvärr fungerar det inte i år. Ska bygga ligg hall till nästa år (förhoppningsvis):) .
ska kanske till lägga att han är en liten en, född i april i år.

Sv: Unghäst!

Ja varför skulle det inte vara det ?
Ju mer han får vara ute desto bättre !

Inga problem.
Jag har varmblod som går ute dygnet runt, året runt. De startar och enda problemet är att de blir långhåriga...
Se bara till att ha fri tillgång på hö/hösilage så brukar de klara sig alldeles utmärkt.

Russin8 skrev:
Har blivit med kallblods travare, och funderade nu hur jag ska ha honom i vinter. Är det ok att han är ute från 07,00 till ca22,00 dagtid i en stor kuperad hage. Skulle vilja ha honom på lösdrift men tyvärr fungerar det inte i år. Ska bygga ligg hall till nästa år (förhoppningsvis):) .
ska kanske till lägga att han är en liten en, född i april i år.

Det måste du kolla med din kommun....det finns olika bestämmelser för det här.....
Vi får tex. bara ha våra ute 12 timmar (tyvärr) annars måste de ha tillgång till ligghall. Sedan beror det ju på hur noga man vill följa just DEN korkade bestämmelsen. :angel:

// M

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 235
Senast: Görel
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: linlar1
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
786
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur