Unghäst-VM

R

Ralda

Kvalen till unghäst-VM i dressyr blev en glad nyhet för oss som gillar svenskstammade hästar.

Impuls vann 5 åringarnas kval. Ploppis uppfödning kom 2a efter Impuls, grattis! Notera att Master är far till 1:an, 4:an och 5:an (14 startande)!

Hermes vann 6 åringarnas kval överlägset! Han hade 82,6 %, 2:an hade 71,8 %.

Här är en länk till resultatlistan:

http://www.asvh.se/resultat/res_ungh_vm_kval.pdf

Var det någon som var där och tittade?

Sv: Unghäst-VM

Var inte där och tittade men jag stämmer in i hyllningarna.
Grattis alla helt fantastiska uppfödare (o utbildare).

Några andra intressanta noteringar i resultatlistan: 4:an bland 5-åringarna är helbror med Giro 983, 8:an är ur samma möderne.
5:ans mor måste vara helsyster med härlige Pagilo som vann 4-årschampionatet för några (två?) år sedan.
Undrar om de ska visas fram?

Puttar upp...
Är det ingen som var där och kollade? Ingen som har någon kommentar (det diskuterades väl vilka hästar som var anmälda i en tidigare tråd, tror jag)?

Några andra intressanta noteringar i resultatlistan: 4:an bland 5-åringarna är helbror med Giro 983, 8:an är ur samma möderne.

Kul! Jag var medryttare på helsystern till Giros mamma förut, tillika halvsyster till 8:an. En jättefin liten häst, som tyvärr varken är i avel eller får visa vad hon kan på tävlingsbanan.

Tyvärr var jag inte där o såg det hela live, skulle varit kul.
Undrar om det är samma Hillary i Highlanders o Depardieus stam? Synd att det inte gick bättre för D. Han fick ju så fantastiska poäng på sitt 3 års-test (var det väl?).
Grattis till Ploppi som hade två uppfödningar med!! Kul för Briar o få fram en fin avkomma också tycker jag.
Vision är undan samma mamma som Vivo som har plac Grand Prix.

Blandade ihop det - det var helsystern till Vivos och Visions mamma jag red. Giro är halvbror till de båda systrarna.

Kul att se att det mödernet nedärver sig bra även med andra hingstar än Master!

Tack alla! Visst var vi där, det är så kul att följa "barnen" vare sig vi äger dem eller "bara" är uppfödare.

Det var ju både vanligt kval o uttagning till VM så det var ett bra sätt att komma ut o vänja hästarna vid ytterligare en miljö. Det går ju ett kval till i Eriksberg om ca en vecka. Vet inte om de kommer att ha ytterligare kriteria för att sen plocka ut de som får åka men det är väl bra att det inte bara är ett tillfälle som ligger till grund. Det går ju lite upp o ner för de flesta av de här unga hästarna så det är bara att kämpa på.

Båda hästarna är i alla fall kvalade till Falsterbo o Breeders, det känns ändå som det viktiga!

Hälsn Ann

Liknande trådar

Dressyr Ja, idag kör ju Unghäst-VM igång så jag tänkte att vi får väl ha en tråd där vi diskuterar de fina hästarna! 5-åringarnas första kval...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
13 467
Senast: Flippeti
·
C
Avel Jag föreslår att vi håller en tumme för "di svenske" nere i Verden! Kanske även en "extra tumme" för Ploppi och hennes fina uppfödning i...
Svar
2
· Visningar
1 216
Senast: Hiddeous
·
L
Avel Nu har resultaten kommit, kolla på www.tidningenridsport.se Bland femåringarna kom två godkända hingstar i topp, Santana och Hermes...
2
Svar
30
· Visningar
3 148
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar