Unghäst-VM Compiegne

Sv: Unghäst-VM Compiegne

[Fråga: Har vi haft svenska ekipage med på unghäst-VM förut?[/QUOTE]

Om jag ej missminner startade Liv Burdett Karmenzita förrförra eller förra året.

Jag har nu fått svar på min fråga via en bekant. Unghäst-VM är ett öppet mästerskap, dvs är ekipaget kvalat får det åka på eget bevåg.

Maria startade sin Pikaboo på unghäst- VM kommer inte ihåg vilket år dock, men tror att det var i Fran? Hon blev tyvärr us efter 10mil.
Rätta mig om jag har fel!

Sarah

Rapport från Compiegne.

Lite spänt före besiktning.

Compiegne04.jpg

Efter besiktning, ALLA godkända :banana:.

Maria startade sin Pikaboo på unghäst- VM kommer inte ihåg vilket år dock, men tror att det var i Fran? Hon blev tyvärr us efter 10mil.
Rätta mig om jag har fel!

Sarah

Stämmer, det var 2006 och hon låg topp 20 av dryga 100 startande när hon blev utesluten.

Jaaa! Looks is everything!
Nu vill vi se Jessica i matchande rastaflätor imporgon bitti! Groomteamet får fläta hela natten! :D

Hade ingen aning om de tidigare svenska ekipagen. Sådant borde vi ju lyfta fram - det är ju inspirerande!

Morgonrapport från Compiegne.

Tidig morgon förberedelse före start.

Compiegne05.jpg

Starten har gått.

Compiegne06.jpg

I väntan på hästarna vid första groomningen.

Compiegne07.jpg

Svenskarnas plats under tävlingen...

Compiegne08.jpg

...och efter.

Compiegne09.jpg

Senaste nytt:
Anneli Schultz ligger en bit före de andra svenskarna, på väg mot första vet-gate.

De rapporter jag fått säger att de ligger på en hastighet runt 14-15 km i timmen. Både Nowator och Zulemi var tydligen lite uppskruvade och tog lite tid på sej att få ner pulsen.

Mera detaljerat:
Anneli S kom in i grinden ca 10 min före de andra svenskorna men Jessica pulsade om henne och nu rider de andra sträckan ihop.
Anneli E som kom in i grinden med Jessica men förlorade tid i pulsningen ligger ca 10-15 min bakom de andra två.

Compiegne Vetgate 2.

Jessica och Anneli S kom i samtidigt till grinden. Jessica och Milla blev godkända. Nowator fick kylas länge, vet ej godkänd i grind ännu, hade ju lite tid på sig att få ner pulsen i första grinden också.

Compiegne10.jpg

Återkommer snarast med mer information.

Följ gärna med i resultaten här Resultat Compiegne.

Anneli och Zsulemi godkända i andra grinden.
Milla har gått ut 11 min före Nowator.

Jessica gjorde en gång en snabb inpulsning och hon och Milla håller ett tempo på ca 14 km/t. Hon är först av svenskorna ,sedan Anneli S och därefter Anneli E.
Alla 3 hästarna är fortfarande pigga och fräscha.

Täten i klassen håller ca 18,5 km/t och inom 12 min gick de första 52(!) hästarna ut från 2 grind. Jessica är ca 30 minuter bakom första häst.

huu, är det bara jag som blir helt nervös att läsa detta:crazy::p

Håller tummar & tår för våra ekipage!

Nu är Jessica ute på sista slingan. De andra är klara i vetbes men har re.exam kvar innan de får gå ut.
Milla rapporteras vara väldigt pigg och inte haft någon svacka på 3 sträckan och gick ut på sista slingan utan några som helst anmärkningar!

Nu tar vi alla av hatten för Jessica och Princess Millenia som är godkända på sin första internationella tävling!
Milla är Jessicas egna uppfödning och det måste vara en underbar stund för dem nu nere i Frankrike!!
:bow::bow::bow:

Liknande trådar

Distans Unghäst-VM pågår just nu, följ Maria Hagman-Eriksson och Annelie Eriksson med live-resultat på länken...
Svar
0
· Visningar
1 090
Senast: 810110
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka