Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan ju tycka att det borde vara en tävling för SVENSKA hästar, OBS! inte lika med ASVH hästar, och inte för svenska elitryttares påläggskalvar
Sen förstår ju jag också att man behöver en meriterad ryttare på ryggen och inte bara en bra häst där nere men det är ju faktiskt en HÄST-tävling och inte en RYTTAR-tävling
Nu skriver jag inte detta för att jag är avundsjuk för att inte Betti blev uttagen (vi har inte ansökt) Men jag kan tycka att det vore en rimlig chansning att skicka ner Nisse t.ex som om hon fick allt att stämma borde ha en hyfsad chans på topp-placering
Jag kan ju tycka att det borde vara en tävling för SVENSKA hästar, OBS! inte lika med ASVH hästar, och inte för svenska elitryttares påläggskalvar
Sen förstår ju jag också att man behöver en meriterad ryttare på ryggen och inte bara en bra häst där nere men det är ju faktiskt en HÄST-tävling och inte en RYTTAR-tävling
Nu skriver jag inte detta för att jag är avundsjuk för att inte Betti blev uttagen (vi har inte ansökt) Men jag kan tycka att det vore en rimlig chansning att skicka ner Nisse t.ex som om hon fick allt att stämma borde ha en hyfsad chans på topp-placering
Fernet af Kreffe borde väl också vara aktuell?
Vilka ligger på reservplatser?
Fast dom har ju själva valt att inte vara med.
Man måste ju utgå från resultaten, de hästar som har de bästa resultaten måste ju få åka oavsett nationalitet och man måste ju också väga in vilken konkurrensnivå det har varit på de aktuella tävlingarna, man kan ju inte jämställa en placering med 10 starter i Sverige med en placering utomlands med 30-40 starter.
Titta på startlistorna från respektive land det verkar som man i första hand har gått på prestation och inte hästens nationalitet så jag tycker att man har gjort helt rätt i uttagningarna här.