Unghäst vintervila?

EQrider

Trådstartare
Hej! Nu är det så att jag undrar när min 3,5 åriga unghäst (inriden i maj) ska gå på vintervila. Jag ska kvala up SM dressyr nästa år så behöver ju anpassas efter det. När jg tänker på vintervila tänker jag lixom typ oktober till februari men har ju typ läst vissa dom bara er nån vecka. Så hur ska jag göra?

Hur långt sommarbete7vila har din häst haft? Hur har din ridning sett ut fram tills nu? Dvs hur mycket har du ridit sen du red in din häst?

Hur långt sommarbete7vila har din häst haft? Hur har din ridning sett ut fram tills nu? Dvs hur mycket har du ridit sen du red in din häst?
Förlåt mig. Han reds in i Juni (skulle ridits in i maj men blev ändrat). Senaste vilan han fick var i augusti i ca 3,5 veckor. Annars har han för det mesta fått småvilor. Han rids 3 ggr i veckan o nästan bara uteritter

Söker svar men det lustiga är att kommentars fältet 9 av 10 gånger fylls med annat:o Ska han gå in i vintervila från typ november tills februari?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag går lite i tankarna på att försöka mig komma in på någon utbildning som sadelmakare ifall jag inte kommer in på hovslagar...
Svar
0
· Visningar
464
Senast: lillan222
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 594
L
Träning Hej! Jag har några frågor om unghäst träning och såna saker som skulle vara jätte snällt om ni som kan sånt ville svara på! :heart Först...
2
Svar
38
· Visningar
3 852
Senast: Piaff
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 014
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama