H
Hovas
Jag red in mitt treåriga halvblod i somras, utan några större besvärligheter. I skritt och trav orkar hon jobba i en fin form, men inte i galoppen. Därför kräver jag nästan ingenting av henne där. MEN, nu har hon börjat sparka i galoppfattningarna, och det är MYCKET! Hon skjuter mig nästan ur sadeln.
Jag är ganska säker på att vi kan utesluta smärta, tänder, fel sadel osv.
När hon sparkar i galoppfattningen borde jag ju rida fram ännu mer, men jag är lite feg, inte för att åka av utan snarare för att pressa henne för mkt. Jag tycker ändå att hon är en "sjysst" häst, inte märrig eller så, och det är just därför jag inte pressar henne, hon är helt enkelt inte en häst som bråkar utan anledning.
Därför rider jag bara skritt och trav just nu, men man får höra kommentarer om att vi är mesiga, och borde kommit längre än vad vi är.
Kan det helt enkelt vara träningsvärk? Stel i musklerna? Eller har hon kanske bara kommit på ett knep att slippa undan? Hur hade ni gjort?
Kan tillägga att jag endast är dressyrryttare, och har därför lagt tråden här.
Jag är ganska säker på att vi kan utesluta smärta, tänder, fel sadel osv.
När hon sparkar i galoppfattningen borde jag ju rida fram ännu mer, men jag är lite feg, inte för att åka av utan snarare för att pressa henne för mkt. Jag tycker ändå att hon är en "sjysst" häst, inte märrig eller så, och det är just därför jag inte pressar henne, hon är helt enkelt inte en häst som bråkar utan anledning.
Därför rider jag bara skritt och trav just nu, men man får höra kommentarer om att vi är mesiga, och borde kommit längre än vad vi är.
Kan det helt enkelt vara träningsvärk? Stel i musklerna? Eller har hon kanske bara kommit på ett knep att slippa undan? Hur hade ni gjort?
Kan tillägga att jag endast är dressyrryttare, och har därför lagt tråden här.