katarina_dacke
Trådstartare
I dag när jag var ute och red på min unghäst som jag håller på att rida in, så kom vi upp till manegen, där var det 2 andra små shettisar, och jah drev på och han gick, men när de små kom närma och skulle hem till sitt stall så får min unghäst panik, och börjar stirra upp sig.. och då hoppar jag av och leder honom, han ville inte direkt efter heller, men han stegrade och höll på med "dumheter" sa i från på skarpen, och efter en liten stund lugnade han ner sig. Hur ska jag lösa detta på bästa sätt? var det dumt att hoppa av? Och tro inte att jag är en okunnig "hästmänninska" jag har nämligen ridit in 2 andra unghästar och hållt på med hästar i 12 år. Kan det bero på osäkerhet? Kan tillägga att han har bara gått med mamma sen han var 1 år..
Och sen ett lite mindre problem, när vi var ute och red för första gången med sällskap i lördags, med 2 andra pollar, en före och en efter så kickade han hästen bakom 3 gånger, och sista gången red vi i manege och när den andra hästen närmande sig så gick han som till attack Själv tror jag att detta beteendet beror på att han var osäker och att det var mycket nytt för honom. Så alla kloka bukare, kom med tips och ider om hur jag löser detta på bästa sätt! Och skriv gärna om ni har liknande "historier"
opps vad långt det blev..
Och sen ett lite mindre problem, när vi var ute och red för första gången med sällskap i lördags, med 2 andra pollar, en före och en efter så kickade han hästen bakom 3 gånger, och sista gången red vi i manege och när den andra hästen närmande sig så gick han som till attack Själv tror jag att detta beteendet beror på att han var osäker och att det var mycket nytt för honom. Så alla kloka bukare, kom med tips och ider om hur jag löser detta på bästa sätt! Och skriv gärna om ni har liknande "historier"
opps vad långt det blev..