"unghäst" överben?

F

Fladde

Varför får hästen "unghäst" överben ock kan det skapa problem i framtiden för hästen om den ska användas för hoppning?
På hästen i fråga sitter det på insidan på höger fram.

Sv: "unghäst" överben?

Min har ett jätte stort överben på insidan som han fick som unghäst. Det har aldrig varit något problem med det mer än skönhetsfel. Min fick det av ett slag .

Sv: "unghäst" överben?

det blir ofta överben just där..

är de inte "i vägen" för senor etc. är det oerhört ovanligt att det blir problem, så länge de är färdigväxta och inaktiva dvs.
belastningsöverben kan man säga är ärr från benhinneinflammation, så du kan andas ut om överbenet är fast och svalt.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: tara
·
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 126
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
436
Senast: MiniLi
·
Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 090
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama