S
Sax!
Någon som har erfarenhet av återkommande diareé på sin häst.
Blir snart tokig. Just nu får kusen bara hösilage (14 kg) med bra värden (kvot 7) och mineraler men det fullkomligt sprutar ur stackarn.
Avmaskad enligt konstens alla regler, fin i hullet och i pälsen.
Möjligen något allmänpåverkad mellanåt, står stundtals med fram benen under sig som om lilla magen svider. inga problem med kolik (än så länge).
Börjar bli orolig för colit (grovtarmsinflammation), eller magsår.
Träck proven har indikerat under 100 epg. Men kanske det kan vara problem med spolmask....hmmm...nyligen avmaskad så jag vill helst inte störa magen mer än jag behöver, har även gått på metacam för en vrickning....
Självklart är ju magen ur balans, men tänk på att problemt ändå är återkommande.
Vilket rekomenderar ni i akut stadie, A-fil, proviva eller micro balans?
Vilka mägder av A-fil och proviva i så fall per dag?
Tack på förhand!!
Blir snart tokig. Just nu får kusen bara hösilage (14 kg) med bra värden (kvot 7) och mineraler men det fullkomligt sprutar ur stackarn.
Avmaskad enligt konstens alla regler, fin i hullet och i pälsen.
Möjligen något allmänpåverkad mellanåt, står stundtals med fram benen under sig som om lilla magen svider. inga problem med kolik (än så länge).
Börjar bli orolig för colit (grovtarmsinflammation), eller magsår.
Träck proven har indikerat under 100 epg. Men kanske det kan vara problem med spolmask....hmmm...nyligen avmaskad så jag vill helst inte störa magen mer än jag behöver, har även gått på metacam för en vrickning....
Självklart är ju magen ur balans, men tänk på att problemt ändå är återkommande.
Vilket rekomenderar ni i akut stadie, A-fil, proviva eller micro balans?
Vilka mägder av A-fil och proviva i så fall per dag?
Tack på förhand!!