unghäst del 2:)

lady foxglove

Trådstartare
hmm ok skulle ha lånat en unghäst i sommar men får nog säga nej iaf . för vad jag vet och hört borde jag ej släppa ut en 2 årig ej kastrerad unghäst(fick veta i kväll) bland ston och gammla kusar.. Jag vet vad jag tror och tycker men jag vill höra med er för säkerhets skull ???

Sv: unghäst del 2:)

Håller med Korven... och de andra hästarna lär inte vara så snälla mot honom heller..

Om han inte har fattat det förr så lär han snabbt lära sig att han faktiskt är HINGST Alltså ingen vidare kombination med ston.

Innan du skaffar(eller lånar)egen häst,så se till att skaffa dig lite mera grunläggande kunskaper om hästar.Läs tex. böcker( och inte minst bukafalos),prakitsera i ett stall,bli medryttare osv.Bor du nära mig har jag en häst du kan få ta hand om !Lycka till!

i ocj´h med att jag ställde denan fråga lär ni tro att jag kan inget om hästar att jag är nybörjare visst jag är nybörjare med "unghästar" visst vet jag att man ej kan släppa hingst med ston osv men ´jag tänkte om det fanns en åldersgräns innan han blev könsmogen då man kunde släppa han på bete med mitt sto bla. osv.
Lines : jag HAR egen häst lång erfaren het men ej av unghästar om man kan säga så..
men tack för erbjudandet :)

Visst finns det en åldersgräns, även om en del börjar försöka betäcka redan vid 6 månader är det ovanligt att det resulterar i föl. Nåra månader senare är det nog få som inte anser att det finns en påtaglig risk för betäckningar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 582
Senast: hollypolly
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 671
Senast: Lhas
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
23 589

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka