kapten-kuse
Trådstartare
Hej. Jag vänder mig hit då jag är i behov av andras erfarenheter, tips och lösningar på hur man kan göra när man har en 1 åring som går berserk i transporten. Han har åkt 3 gånger och varje resa har slutat med veterinär och omplåstring. Han går på och står som ett ljus varje gång vi ska lasta. Han är lugn till en början mem efter ett tag är det som att han blir otålig och förbannad av att sitta fast. Vi har åkt vanlig transport, det slutade med att han kom över bommar och höll på att riva allting. Vi har även provat hästbuss som är stängd likt en box och då även haft sällskap till honom. Då tar han sats och reser sig, sen stångar han in huvudet allt han kan, både upp i taket och framåt. Provat halsring. Jag håller på att bli gråhårig då jag inte vet hur jag ska handskas med denna stenhårda kallblodshingst. Han verkar liksom inte stressad när han åker utan blir med flyförbannad av att sitta fast och att stå still en längre stund. Han kan få liknande utfall när han står på gången och man gör något han inte gillar. Tex veterinären skulle ge honom lugnande, då blir han galen och reser sig och kastar sig framåt. Slåss med frambenen en del. I övrigt är han ganska klok. Inkörd och klar utan problem. MEN det stora problemet är just transportdelen. Hur bär jag mig åt för att han ska acceptera att resa utan att han river hela transporten?