Ungar och hundar

chio

Trådstartare
Följandehändelse utspelade sejidag:

Ska gå på promenad mot skogen,måste dock passera ett par hus först.
Vid sista huset står det 3 ungar med en Snaucher(stavning?).Hunden är kopplad.Ungarna är ca 6,8 och 11år.
Förstår ju direkt att detta kommer inte att gå,speciellt när 11åringen ger kopplett till den minsta ungen.

Självklart så sliter sej hunden och rusar på våran ranglåga hund och tjuvnyper henne varav hon blir vettskrämd och skriker.
Jag blir hyperförbannad på 11-åringen(tyvärr)och kallar henne för idiot som inte har bättre koll på hunden.(jag tycker att de kunde ha gått in med hunden i huset när de såg oss komma.)

Jag ber henne att ta hunden varav hon svarar att det inte är hennes hund.
Nähä???Då ber jag henne hämta någon vuxen som kan ta hunden ifrån våran (sambon håller i våran hund hela tiden).
Som svar får jag att de ligger och sover. Menvafan...släppa ut så små ungar med en så stor hund och så ligger de själva och sover(ruset av sej eller??)

Då blir jag så less så jag tar hundens koppel och drar iväg den in i huset och ber ungarna att de kan ju öppna dörren så att jag kan släppa in hunden.

Ååååå,vad förbannad jag var när vi gick därifrån. Vad hade hänt ifall jag inte hade haft en ranglåg hund??Eller ifall jag hade kommit själv och inte kunnat dra in den andra hunden i huset? Hade föräldrarna vaknat då eller??Jag kanske hade stått där ännu?? :smirk:

Hur hade ni gjort i denna situation??

Jag skulle nog reagera som du. Bli jättearg! Man skall ALDRIG låta barn vara ute med en hund själv, speciellt inte om det är en större ras.

Min ena hund Zelma är rädd för främmande hundar som springer fram emot henne, och Muffin (min andra hund) ska alltid försvara henne.

Det "roliga" är att den svenska lagen anser att det är den hunden som biter en annan som alltid är skylldig. Så hade din hund nu bitit den andra hunden hade du kunnat få betala vet + eventuellt skadestånd!

Tycker att den svenska lagen bör ändras!

Jag är rätt säker på att jag hade reagerat som dig.
Kanske försökt att vara snäll mot barnen, men det är inte alltid lätt vid en sådan situation.

Vilka föräldrar det finns *Grr*

Vi hade nog alla reagerat lika dant, man jag hade nog varit så ilsk så jag hade växt dom vuxna själv när jag gått in med hunden.....
Varför släppa ut en stor hund med små barn *suck* ibland så är "vissa" vuxna så oförståndiga, bara dom får sova ut så. Tur att man har små hundar och stora barn *s*
Skällde här om dagen på grannbarnen, dom hade hunden lös ute och den lyssnar inte på dom så den drog, och vart plockade jag upp den; jo ute på bilvägen.... och detta var inte första gången jag fick ta med den hem!
Har åter diskutterat med föräldrarna om detta, så hädan efter får barnen bara ha hunden på tomten. Får se hur det går *suck*

Jo,jag vet. Jag var nog lite väl arg på barnet, men jag blev både rädd och arg samtidigt och hon var äldst så då fick hon tyvärr ut för det. :crazy:
Men man reagerar väl som en tigrinna när man försvarar de sina.

Ska tilläggas att vi bara har haft hunden i 3 veckor så man tycker ju att hon har nog med att acklimatisera sej hemma/med oss o.d så hon borde få "slippa" att bli påsprungen och därmed bli rädd.

Man kan ju undra om föräldrarna är rädd om hunden överhuvudtaget om de nu tycker att det är okej att hunden springer lös på vägen. :smirk:

Du vet flyttat utan för stan och barnen tjatat till sig en hund..... och föräldrarna tycker väl inte det är okej att den drar iväg men "orkar" inte bry sig så mycket, det e ju barnens hund! *suck*

Jag tycker inte någon hund förtjänar att bli på hoppad (har själv precis blivit utsatt för detta).
Börja med att prata med föräldrarna och hota med att anmäla ?
Hoppas din hund inte råkade allt för illa ut !

Det gick bra med henne, hon blev nog mest rädd att han kom farande och tjuvnöp henne. Det gick så fort allting.

Jag tror inte att denna hund som kom farandes bor på denna gård för jag har då aldrig sett den förrut.Jag tror att de var på nyårsfirande och sov över,och så fick ungarna rasta hunden på morgonen för att ägarna ville sova ut.

Men händer det en gång till, då tänker jag verkligen prata med ägarna..... :mad:

Gaaaah, vad arg jag hade blivit :mad: :devil:
Barn ska inte vara ute med hundar alls, tycker jag. Det värsta jag har sett var en liten tjej som var ute med familjens dragmonster till springer spaniel. Tjejen gick på kryckor och hade hundens koppel knutet runt magen! :eek: :eek: Vad är det för idioter som släpper ut sin unge på det viset?

Igår pratade vi med grannen till denna hundägare och han berättade att de hade sett allt från sitt fönster. Han frågade vad som egentligen hände, vi berättade och han tyckte att det var :devil: bra gjort av mej att skälla på ungen och att jag sedan drog in hunden i huset, för de har stora problem med hundägaren/mamman.

Han sa att denna hund springer lite som den vill och att det hade hänt ett par gånger att den stog utanför deras ytterdörr och skällde när de skulle gå ut.
Grannen har en Dobberman som INTE går ihop med denna Snaucher och ändå springer Snauchern vind för våg. :smirk:

Han berättade också att den minsta ungen brukar vara ute och gå med Snauchern, inte bara på gården alltså...

Så hädanefter så får man se upp ordentligt när man går förbi där, men jag lovar att händer detta en gång till då :devil:!!

Mamman verkar ju fullständigt korkad och ansvarslös. :mad:

Vad skall jag säga ...... håller bara med!! Man kan undra varför dom har hund! Håll dig långt därifrån!

Snälla försök att rikta ilskan mot den slarviga mamman och inte mot barnen för dom kan inte veta bättre.

hade gjort likadant!!

Jag vet exakt hur det känns när en vilt främmande hund kommer farande mot den egna hunden :mad: (3gånger om)

Jo,jag vet. Jag var nog lite väl arg på barnet , men jag blev både rädd och arg samtidigt och hon var äldst så då fick hon tyvärr ut för det.

Mamman verkar ju fullständigt korkad och ansvarslös .

Om du hade läst ordentligt så hade du sett att det är precis vad jag gör. :p

Jag tycker nästan lite synd om barnet som har en så ansvarslös mamma. Det är bara att hoppas att ingenting värre händer när barnet är ute och rastar hunden.

Jag har varit med om samma sak, små barn ute med stor hund, stor hund sliter sig och flyger på min valp. Hunden är så pass stor att den vräker omkull mig, jag tappar kopplet och valpen flyr. Som tur är fick jag tag i den stora hundens koppel. Senare letade jag rätt på hundens ägare, talade om vad som hade hänt och bad om hennes nummer ifall min valp skulle visa sig vara skadad. Hon vägrade ge mig numret och nekade också att ge mig ersättning för mina förstörda kläder + att jag skadat mig i fallet. Jag polisanmälde det hela, och fick en fiende :crazy: - Men det bjuder jag på ;) Ingen som tror på den fyllkajans lögner ändå...

Valpen hittade tack och lov hem, och var inte skadad *phu*

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 851
Senast: AnneB
·
Hundhälsa Hej! Förra söndagen ”insjuknade” hund nr 1 i diarré, fortsatte enda tills på onsdag då vi såg en liten förbättring. På onsdagen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
14 371
Hundhälsa Hej! Jag har en Bc hane på 2.5år som precis var inne för kontroll av sina tänder. Han har tandsten på typ alla sidotänder, vi snackar...
Svar
2
· Visningar
1 350
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 043

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka