Unga och gamla kaniner

Nelle

Trådstartare
Jag har precis tingat två kaninungar. Innan har vi en äldre hona som själv haft ungar (minst en kull, vet ej ålder på henne eller tidigare historia).
Hur är det med att släppa ihop ett äldre djur med yngre? Funkar hondjur att släppa ihop med hondjur? Hane och hona borde ju gå bra (ja, jag vet konsekvenserna)? Hur gamla kan ungarna vara innan man ev. släpper ihop dem och vad bör man tänka på?

Till sist, jag behöver bra namnförslag! Den äldre honan heter Lilly och namnen bör ha en anknytning till 40-talet eftersom det ska bo på ett 1940-tals museum sommartid. Människonamn eller annat som folk kan förknippa med 30-50 tal.

Sv: Unga och gamla kaniner

heeej det beror helt klart på kaninen det brukar binte funka alls bra men om det är en godmodig hona du har så kanske hon tilloch med tar hand om ungarna låt de va i buren jämte först och släpp senare i hop dem under uppsyn så att du kan va snabb o dela på dem! lycka till!:d:)

Liknande trådar

Däggdjur Hej! Jag har en ung kaninhona som vi har parat, der blir isf första kullen för henne! Vi tog hit hanen i förrgår, och släppte ihop...
Svar
11
· Visningar
10 590
Senast: JLoveJ
·
Däggdjur Suck förstår inte varför vetrinärer är så optimistiska? Kastrerade min hankanin för exakt 2 veckor sedan. Ja hade läst på nätet att man...
Svar
4
· Visningar
1 732
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama