Hur är det att se rationellt på verkligheten att anse att kvinnor idag är snyggare än på 70-talet? Det handlar ju enbart om ideal!
Jag har inte sagt att kvinnor är snyggare idag. Det har du fått om bakfoten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur är det att se rationellt på verkligheten att anse att kvinnor idag är snyggare än på 70-talet? Det handlar ju enbart om ideal!
Jag har inte sagt att kvinnor är snyggare idag. Det har du fått om bakfoten.
Att se rationellt på verkligheten kallar inte jag lättpåverkad. Det är kvinnorna som låter idealen påverka deras självbild med bullemi, anorexia och psykisk ohälsa till följd. Männen tar idealen för vad det är och gör vissa anpassningar för att vinna fördelar.
Sexigare då. Det handlar också om ideal, så det gör ingen skillnad.
Jo, faktiskt. Sexualiseringen av samhället som skett under de senaste årtiondena är ett vedertaget begrepp.
Att samhället blivit sexualiserat innebär ju inte att det är frikopplat från rådande kroppsideal.
Att se rationellt på verkligheten kallar inte jag lättpåverkad. Det är kvinnorna som låter idealen påverka deras självbild med bullemi, anorexia och psykisk ohälsa till följd. Männen tar idealen för vad det är och gör vissa anpassningar för att vinna fördelar.
Ja, det finns svaga män också även om de är ovanligare.Och en sak till, mäns självbild påverkas också av ideal. Jag har flera vänner som nästintill blivit självmordsbenägna när håret börjat tunnas ut, och ännu flera som lider av ångest för att de inte blir stora och muskliga nog. De senare har även lätt ätstörda tankar gällande en osund mani för att inte få i sig nog med protein och mår dåligt över detta.
Tror du på riktigt att kvinnor är svagare än män (och då menar jag inte muskulärt)?Ja, det finns svaga män också även om de är ovanligare.
Tror du på riktigt att kvinnor är svagare än män (och då menar jag inte muskulärt)?![]()
Även kroppsidealen har sexualiserat liksom kvinnorna (och männen).
Ja, det finns svaga män också även om de är ovanligare.
Det är rätt fantastiskt hur någon kan bli deprimerad av att tappa lite hår. Dock kan det bli så om mannen inte sett till att skapa trygga relationer och omkring sig.
Oj, jag trodde att sådana vanföreställningar var utrotade vid det här laget, men där ser man.Det beror på vad vi talar om. Män är svagare i situationer där de ges möjlighet till sex. Kvinnor är svagare i relationen till normer och ideal.
Oj, jag trodde att sådana vanföreställningar var utrotade vid det här laget, men där ser man.
Varför skulle det vara en vanföreställning?
Gå in på en sexmissbrukarklinik och anoreximissbrukarklinik och ta en titt på könsfördelningen.
Det är så att svensken blivit så rädd för verkligheten då den inte stämmer med förhoppningar, att många nonchalerar det uppenbara.
Men det är ju samma troll igen, med ännu ett nytt nick. Så länge han retar någon så kommer han ju tillbaka, låt honom stå i ett hörn och snacka med sig själv bara?
Fast vi kom ju någonstans, med hans egna ord så påverkade inte bara rådande skönhetsideal kvinnor, utan även "svaga män" och det gör ju att det blir en övervägande majoritet som missgynnas!![]()
Ja, det finns svaga män också även om de är ovanligare.
Det är rätt fantastiskt hur någon kan bli deprimerad av att tappa lite hår. Dock kan det bli så om mannen inte sett till att skapa trygga relationer och omkring sig.
Jag håller nog inte med om att ni kommer någonstans hur mycket han än snurrar in sig, han har ju argumenterat likadant sen han först dök upp...