Ung ryttare plac i hög klass

C

cissiny

Bara funderar på en sak... Var iväg på tävling idag, och jag undrar om segraren i MA:1 inte är rekordung... Jag vet att det idag finns flera juniorer som tävlar Georg/MA och Int I, bara det tycker jag är imponerande! Minns att jag var mycket imponerad av en junior för ett par år sedan som red Int I med framgång (tror hon hade segrar).

Grejen med dagens segrare är att hon är 14, fyller 15 senare i år. Red på 70 % och vann med tre procents marginal.

Vet att här finns många "kalenderbitare" - känner ni till nån annan ryttare med seger i MA/Georg i så ung ålder? Jag kommer ihåg att en junior (minns inte namn just nu) vann senior-SM för många år sedan (70-talet?).

Tanken är ju knappast att nämna en massa namn här, mer en fundering på om den här tjejen är unik? (Ni behöver alltså inte svara med namn - vill inte att tråden ska tas bort pga det).

Mvh Cissi

Sv: Ung ryttare plac i hög klass

Rent spontant skulle jag också säga att hon är rekordung - men jag har inte fullständig koll. :smirk:

Jag kollade hennes resultat på SvRF och det var minsann inga dåliga meriter den tjejen har. Vad månde bliva?

Immer

Jo, hon har verkligen gjort jättefina resultat, även om hon egentligen inte tävlat så mycket... Kommer liksom från "ingenstans", tror att få vet vem hon är... Ser man henne rida så tror man ju att hon är mycket äldre - hon ser ju äldre ut också.

Rider verkligen otroligt bra, hon kommer att gå långt! Förutsatt att hon har rätt hästmaterial förstås...

Skulle inte bli förvånad om det blir SM-medalj nästa år, borde vara i landslaget inom inte alltför lång tid, förutsatt att hon har bra hästar förstås!

Jag är väldigt imponerad av dagens ponnyryttare, juniorer och young riders men den här tjejen är nog i särklass...

Mvh Cissi

Jag känner inte till tjejen ifråga då det inte är mitt landskap alls, men visst blir man imponerad av resultaten. Antagligen har hon från början haft rätt tillgång till både rätt hästar och tränare.

Har hon varit framgångsrik på ponny också?

Jag såg för ett tag sedan att en youngrider hade ridit en Grand Prix. Det blev jag otroligt imponerad av! Jag tror faktiskt inte att jag hört om ngn tidigare. Men det har kanske förekommit förut?
Hur som helst så är det roligt att våra "unga" håller så hög klass! :)

Nej, hon har inte vart framgångsrik på ponny... Tror inte att hon tävlat ponny alls. I just hennes fall tror jag att det rör sig om otrolig talang - hon har inte tävlat mycket.

Mvh Cissi

Ja ! Det var bra :D
Känner en som e 14 och ska tävla SM på häst.

Om det är i skåne vet jag vem h*n är,sjukt duktig !!! :)

Men vem ÄR hon nu då?!
Om hon tävlar på så hög nivå är hon ju faktiskt en offentlig person :smirk:

Jag har en kompis som rider sitt sista young rider-år i år. Hon var med i yr-SM både förra året o i år. Hon har ridit flera Svår B o debuterat Grand Prix i år. Hon satsar på OS i Peking 2008. Rätt så imponerande. :)

Lånar knapp för att berätta att jag också är våldsamt nyfiken.

Jag vill inte heller nämna namn, tycker att det känns lite fel. Men ett tips är att kolla tävlingar i Skåne den helgen som Cissi skrev sitt inlägg, så får ni ju svar...

*lånar knapp*
Nu är det så länge sedan den här tråden var aktuell så jag har tappat bort namnet på tjejen ifråga :o

Men läs nya numret av Ridsport, där finns en helsida om henne!

Har inte velat lämna ut namn, men som break_a_leg nämner så finns en helsida i nya Ridsport! Det är inte jag som har skrivit, eftersom vi gjort küren (jag har även gjort koreografin - det är nog den koreografi som jag är mest nöjd med faktiskt! :)) så var det ju inte direkt lämpligt att jag skrev.

Liten kommentar - träningsbilden speglar inte riktigt den form hästen går i, verkar lite olyckligt tagen.

DM gick inte som kür - här har artikelförfattaren blandat ihop det lite. K debuterade med sin kür strax efter DM och vann.

Mvh Cissi

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka