H

hertis

flemar valacker? Och kan 4 hästar gå tillsammans om det är tre travare,varav två är valack och en är sto plus en nordis som också är sto

Sv: undrar

Ja, flemar gör alla. Hingstar, valacker och ston. Om hästar kan gå ihop har inte med ras att göra utan hur de fungerar ihop som individer.

okej,för de verkar inte gå så bra ihop, det är en av hästarna som är elak med en annan. Han jagar iväg den andra och så har han öronen bakåtstrukna precis som att han hotar den andra hästen

da far du bara andra flocken, och ha de tva som inte gillar varandra separat. kanske 2 i varje utrymme.. det fick jag gora har nar nya pallen kom.. han gar med min unghingst och det trivs.. de andra tycker inte om honom alls..
det ar som manniskor, vissa bara tycker inte om varandra...

Japp, alla hästar kan flema och flocksammansättningar har inget med ras att göra, utan hur dom är som individer och i vissa fall även kön. Min egen erfarenhet säger att det oftast är ston som bråkar i en flock, mitt fd blev t ex ett monster så fort hon gick sto + sto + valack. Annars var hon väldigt låg i rang och gick helldre undan än att tjafsa...

Om flocken är väldigt ny skulle jag försöka ge det en chans för dom att funka ihop, men annars, dela av hagen i två delar och placera dom två & två som moholmarabs skrivit:)

Nu är det ju Väldigt många nyskapade konton som kommer med nystartade trådar där de ställer väldigt korta frågor...

Nu kanske jag är världens elakaste som säger detta men... är alla verkligen "verkliga"?

Liknande trådar

Träning Jag ska eventuellt köpa en galopphäst direkt från banan. Vad är era bästa tips vid omskolning? Undrar också hur mycket era fullblod...
Svar
4
· Visningar
919
Senast: MalanMjöl
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 398
Senast: mars
·
Foder & Strö Hej! Vi har precis tagit hö och det är första året vi gör så. Har lite svårt att veta vad mina två varmblodshästar ska ha för extra...
Svar
4
· Visningar
317
Senast: Raderad medlem 148240
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka