Wlc

Trådstartare
Hej!

För drygt 1 1/2 vecka sen var veterinären ute och vaccinera och kollade tänderna på min häst. Allt såg bra ut men hon fick två doser lugnande då den första inte riktigt tog på henne. Dagen efter fick hon lite förhöjd temp med 0,3 grader men två dagar efter veterinären varit här sjönk tempen med 1grad och hon började också rata sitt hösilage men hon var pigg och glad som vanligt. Tredje dagen hade hon 35,5 alltså två grader under hennes normala. Hon var fortfarande pigg och frös inte. Vet tyckte vi skulle avvakta då hon var som vanligt. Dagen efter det hade hon normal temp och åt som vanligt.

Men dagen efter hennes tillfrisknande fick hon lite förhöjd temp igen och sen började den sjunka igen och hon vill inte äta sitt hösilage. Den här gången hamnade hon som lägst på 36,5. Igår hade hon sin normala temp men idag hade hon 36,6 igen. Red en stund för att känna på henne och hon har mycket överskott energi och vill helst bara galoppera :)

Hon äter dock höet som har lägre värden och kraften. Dock så ratade hon betforn igår em och idag på morgonen åt hon den men liksom frusta ut den för att sen äta igen. Hösilaget har hon ätit i ca 1 1/2 månad och det är av bra kvalité med höga värden. Hon bajsar som hon ska men kissar kanske lite mer än vanligt.

Jag blir tokig på att inte veta vad som är fel. Vet tycker att så länge hennes allmäntillstånd är bra så är det bara att vänta. Hon äter sitt hösilage men lämnar liksom 1-2 kg (av 7 kg)

Är det någon som varit med om liknade?

Sv: Undertemp

Just det. Jag har testat en annan termometer och tempar som jag alltid gjort

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 155
Senast: Habina
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 596
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 248
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 886
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna