Underställ

Barbabelle

Trådstartare
Behöver köpa ett riktigt varmt men samtidigt smidigt underställ.
Vad skulle ni rekommendera att köpa?

Under vilka aktiviteter ska understället användas? Ska du stå stilla eller röra dig väldigt lite eller ska du vara fysiskt aktiv?

När jag är fysiskt aktiv under de kalla månaderna använder jag Aclima Woolnet. Smidigare än så kan det inte bli.

Behöver köpa ett riktigt varmt men samtidigt smidigt underställ.
Vad skulle ni rekommendera att köpa?
Jag kör på Craft (tror jag, ngt inte för dyrt i alla fall, men gamla så de kanske inte fungerar längre) men om jag åker slalom har jag gärna ett par mamelucker eller vad det heter, stubb, underställ över underställsbyxorna. Knälånga underställsbyxor, kortbyxor äh.

Sedan har jag typ många lager tröjor på varandra under jackan. Dvs tex linne, underställ, träningströja med dragkedja, ulltröja osv under jackan. Lite beroende på väder. Alla tunna, min skaljacka är inte jättestor direkt.

Och såklart slalomstrumpor och absolut inte flera lager strumpor, bara ett lager, trångt är kallt för fötter.

Riktigt varmt; ullfrotté i bra kvalitet. Men riktigt varmt och väldigt smidigt samtidigt går inte riktigt att få. Är det väldigt kallt ute och jag ska röra mig mycket blir det mycket blir det istället tex aclima woolnet och flera lager över.

Under vilka aktiviteter ska understället användas? Ska du stå stilla eller röra dig väldigt lite eller ska du vara fysiskt aktiv?

När jag är fysiskt aktiv under de kalla månaderna använder jag Aclima Woolnet. Smidigare än så kan det inte bli.
Älskar Aclima! Har både tunnare och tjockare ställ från dem och de är lika sköna allihop.

Jag har lite olika, bl.a en underställströja från kari traa, sen har jag ett tunnare set från Áhkká.
Fryser aldrig 😁 kör alltid lager på lager.
Nu har jag även köpt en balaklava (merinoull) guld värt för att inte bli kall om ansiktet!

Jag köpte precis ett i merinoull från Cubus. Används mest för att stå och glo på omänskligt kalla lekplatser.

Jag har testat en hel uppsjö olika underställ. De flesta är ok. Många är bra. Så länge man inte köper sämsta möjliga på Epa så kommer det att fungera. Det är ganska mycket en smaksak. Och gör som @pepp - lager på lager!

Det underställ jag använder mest är ett i merinoull. Köpt i Norge för en del år sen och jag kan verkligen inte minnas märket.

Jag gillar Kari Traa med hög hals med dragkedja. Överlag gillar jag ullvarianterna mycket bättre än syntet, men de är förstås dyra. Jag bor i underställ på vintern, har några olika som jag växlar mellan när jag sitter hemma och jobbar och så långkofta eller hoodie på det.

Jag har hittills aldrig haft ett underställ där byxorna inte blivit slitna/gått sönder i grenen efter ett tag (jag använder dem alltså hela tiden så det blir mycket slitage) , och det är ju trist, men Kari Traa har åtminstone hållit bättre än en del tunnare varianter.

Jag har haft mitt underställ från Ullmax i 15+ år. Ull på utsidan, någon form av syntet på insidan. Värmer även när man blivit svettig och kliar inte. Har haft några i ren syntet och tycker inte att det har varit i närheten. Bättre än inget, men ska det vara varmt när man blandar aktivitet och rörelse är ull bäst

När jag ska vara ordentligt aktiv i kallare temperaturer så har jag ett aktive wool set från ullmax, som är ett underställ främst i syntet, men med ull inblandat. Tyvärr verkar just det understället ha utgått ur sortimentet, men jag tycker ju att de borde ha ersatt det med något motsvarande.
Annars så är det underställ i ren merinoull som gäller. Har ett från ulvang, och så från ullmax, värmer skönt.
Vissa tillverkare så har olika tjocklekar på sina ullunderställ, beroende på hur varmt det behöver vara.

Den här är väldigt populär bland våra entreprenörer och jag har den själv och tycker den är riktgt smidig.
Helly Hansen Lifa Merino

Säger som flera ullmax varianter. Nu har jag inte testat engelsons.se. sambon har utejobb och använder underställ hela vintern. Det han fick från jobbet var värdelöst han betalar gärna några hundra för ullmax istället.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket... 2
Svar
31
· Visningar
1 445
Senast: Account
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
327
Senast: __sofia__
·
Trädgård & Växter Jag vill göra etiketter till mina skördar. Till burkar, flaskor och bag in boxpåsar. Är det någon som kan rekommendera en vettig...
Svar
8
· Visningar
367
Senast: Luff
·
Tjatter Hjälp mig buke! Ni vet sån där gummisprut-grej som man får med tex när man köper öronrengöring? Vad heter den? Jag har en blå hemma men...
Svar
16
· Visningar
570
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka