Undersökning!

Sv: Undersökning!

lsz skrev:
Tyvärr hjälper väl inte det heller alla gånger och man måste fatta tuffa beslut när det gäller hästarna.
Värst tycker jag det är när man måste "rensa" bland hästarna (när ska man ge upp?....vilka håller inte måttet?, vart går den ekonomiska smärtgränsen vid ex. veterinära utredningar ? osv osv.)

För oss är hästarna familjemedlemmar och det är oerhört svårt
att tänka med hjärnan när hjärtat blöder :crazy:

Trösten efter sammanbrottet kanske är att när man väl nått botten kan det bara gå uppåt (med eller utan hästar). :idea:

Det här med att ta en ordentlig paus från hästar kan kanske vara en god idé (om det är praktiskt möjligt).
Då får man chansen att verkligen känna efter om det genuina intresset finns kvar eller om man kanske faktiskt mår bättre av att leva ett annat liv.

Bra skrivet:bow:

Jag har nu slutat med traveriet också och bestämde mig för att behålla en av fyra hästar. Och det var inte det lättaste när alla är egna uppfödningar och man känner dom utan och innan.:cry:
Är uppväxt med travet med föräldrar som släpat med en på travbanor landet runt. Fortsatte ett par år själv efter att dom slutat med trav men motivationen försvann liksom. Är "bara" 24 år så jag tror att jag kommer att ta upp det nån gång i framtiden då man har en stabil stadgad tillvaro. Är fortfarande sugen på att träna fram en bra häst, men orken och motivationen till att genomföra det hårda jobbet finns inte nu.:(

Mvh Eem

Just NU har jag funderingar på att släppa tömmarna och hitta på något annat.. Har haft böjsena på mitt lilla hjärta, men det har gått tillbaka förvånansvärt fort och bra.
Jaha..idag var han varm och svullen i samma ben..:cry:
Han är expert på att stå och skrapa med framhovarna, och igår i sin lilla paddock hade han grävt typ skyttegravar. Aldrig sett han göra så mycket förut..
Antagligen har senfästena fått sig en rejäl överansträngning, så det blev kylning och zinka-band.
Gah !!
När ska man få se ljuset i tunneln igen ?! Skratta och le ?!
Fast samtidigt är jag så tjurskallig att jag vill inte ge upp än heller..
Så man får väl stå sitt kast ett tag till då..

lexi skrev:
:eek: ha du slutat rida lopp???? varför????

till trådskaparen; klart man funderar på att sluta.. lite nu och då. när det blåser snöstorm och man måste ut m kusarna...när d går dåligt... när det är ett tomt hål i plånboken... men allt det vägs upp mot när man har en underbar kör/ridtur i solsken å hästen känns som en miljon!!!! å hoppet om bättre tider på banan kommer snabbt tillbaka!!!:bump:

Först så försvann mina bästa montéhästar och sen så hinner inte med... Har bröllop i tankarna, nytt 07-18 jobb som gör att jag bara kan rida/jobba hos Stig på helgerna och då blir man inte bäst... Måste rida monté flera grr i veckan för att hålla igång :smirk: Men men, nu har jag världens goaste medryttarhäst att jobba med.. så jag e nöjd ;)

solros skrev:
Pratade med en kompis som sa: Sälj inte grejerna! Han har svurit på att aldrig mer ha häst och sålt allt... Fyra gånger. :D

Det går några år och så kanske suget kommer tillbaka. Man kan ju kalla det en paus istället. Jag ska fundera lite till.

Fyra gånger... hmm.. amatör där... Fråga inte mig hur många ggr jag slutat med hästar helt(försökt) o sålt allt ... :( Oj vad dyrt det blir... Den här gången håller jag kvar ridningen iaf :)

Montéryttare skrev:
Fyra gånger... hmm.. amatör där... Fråga inte mig hur många ggr jag slutat med hästar helt(försökt) o sålt allt ... :( Oj vad dyrt det blir... Den här gången håller jag kvar ridningen iaf :)

hmm ... det låter oroande ... kanske ni skulle starta en förening Anonyma Travtränare? :rofl: en stödförening så att ni inte får återfall. travberoende är en godkänd diagnos nuförtiden ...:D

babsan skrev:
hmm ... det låter oroande ... kanske ni skulle starta en förening Anonyma Travtränare? :rofl: en stödförening så att ni inte får återfall. travberoende är en godkänd diagnos nuförtiden ...:D

Jag följer alla mina gamla hästar på atg, travsport och travnet:D i smyg ;)

Borde starta AT... Anonyma Travohister... :angel:

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
449
Senast: Pegasus63
·
Kropp & Själ Jag har en fobi, som jag levt med mer eller mindre så länge jag kan minnas. Det är något jag är van vid att leva med, och som jag nog...
2
Svar
26
· Visningar
1 995
Senast: warg
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar