E
Eem
Sv: Undersökning!
Bra skrivet
Jag har nu slutat med traveriet också och bestämde mig för att behålla en av fyra hästar. Och det var inte det lättaste när alla är egna uppfödningar och man känner dom utan och innan.
Är uppväxt med travet med föräldrar som släpat med en på travbanor landet runt. Fortsatte ett par år själv efter att dom slutat med trav men motivationen försvann liksom. Är "bara" 24 år så jag tror att jag kommer att ta upp det nån gång i framtiden då man har en stabil stadgad tillvaro. Är fortfarande sugen på att träna fram en bra häst, men orken och motivationen till att genomföra det hårda jobbet finns inte nu.
Mvh Eem
lsz skrev:Tyvärr hjälper väl inte det heller alla gånger och man måste fatta tuffa beslut när det gäller hästarna.
Värst tycker jag det är när man måste "rensa" bland hästarna (när ska man ge upp?....vilka håller inte måttet?, vart går den ekonomiska smärtgränsen vid ex. veterinära utredningar ? osv osv.)
För oss är hästarna familjemedlemmar och det är oerhört svårt
att tänka med hjärnan när hjärtat blöder
Trösten efter sammanbrottet kanske är att när man väl nått botten kan det bara gå uppåt (med eller utan hästar).
Det här med att ta en ordentlig paus från hästar kan kanske vara en god idé (om det är praktiskt möjligt).
Då får man chansen att verkligen känna efter om det genuina intresset finns kvar eller om man kanske faktiskt mår bättre av att leva ett annat liv.
Bra skrivet
Jag har nu slutat med traveriet också och bestämde mig för att behålla en av fyra hästar. Och det var inte det lättaste när alla är egna uppfödningar och man känner dom utan och innan.
Är uppväxt med travet med föräldrar som släpat med en på travbanor landet runt. Fortsatte ett par år själv efter att dom slutat med trav men motivationen försvann liksom. Är "bara" 24 år så jag tror att jag kommer att ta upp det nån gång i framtiden då man har en stabil stadgad tillvaro. Är fortfarande sugen på att träna fram en bra häst, men orken och motivationen till att genomföra det hårda jobbet finns inte nu.
Mvh Eem